۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۰۸۷۶۴

کتابی از توصیه‌های رهبری به معلمان

کتابی از توصیه‌های رهبری به معلمان
مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» شامل صحبت‌های رهبری درباره نحوه تربیت و تعلیم نسل جوان در سال‌های ۶۶ تا ۹۷ است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سعید ابوالقاضی، توصیه‌های رهبری به معلمان را در کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» جمع آورده کرده است. این کتاب ۱۹۴ صفحه‌ای در شش فصل و سه ضمیمه تدوین شده است که به تازگی چاپ چهارم آن روانه بازار شده است. 

منبع نوشتن این کتاب بیانات آیت الله خامنه‌ای در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم و تربیت فعالیت دارند بوده است.

فصل اول «معلم باید در خط مقدم باشد» به  جایگاه معلم  و نقش او در تربیت پرداخته است.

فصل دوم به ارزش  علم‌آموزی در گذشته، حال و آینده و تأثیری  که بر پیشرفت جامعه دارد.

فصل سوم درباره  جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در دانش آموزان است و در فصل چهارم لزوم توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه معلمان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش بیان می شود.

وظایف و اهداف معلمان، اهمیت خودباوری به دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، استفاده از تصویر و داستان و شعر در آموزش، اخلاق، تدین و... در فصل پنجم بیان شده است. در فصل ششم به جایگاه، اهداف، وظایف، آسیب‌ها، بحران آموزش و پرورش و ... پرداخته شده است.

این کتاب سه ضمیمه هم دارد؛ در ضمیمه شماره ۱ به جایگاه والای شهید مطهری و در ضمیمه ۲ سند تحول آموزش و پرورش آورده شده است و ضمیمه شماره ۳ برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش آمده است. 

ارسال نظرات