۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۰۸۹۹۴
گزارش؛

کار بزرگ روحانی جهادی در مناطق محروم

کار بزرگ روحانی جهادی در مناطق محروم
روحانی جهادی با فعالیت‌های چشمگیر خود در روستاهای محروم بخش لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد بانی خیر شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بی‌شک استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های توسعه‌ نیافته در کشور به شمار می رود که از دلایل اصلی آن می‌توان به عدم توجه رژیم گذشته به این استان اشاره کرد که موجب محرومیت مضاعف گردید.

استانی که پیش از انقلاب تنها ۲۰ کیلومتر راه آسفالته داشت اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی از زیرساخت‌های زیادی در همه نقاط برخوردار شده اما هنوز برای عبور از محرومیت جای کار بسیار است.

در این میان نقش گروه‌های جهادی پر رنگ بوده و اگر همت جهادگران و اقدامات انقلابی و جهادی آنها نبود بسیاری از مشکلات همچنان به قوت خود باقی می ماند.

گروه‌های جهادی در قالب‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و طلاب و روحانی در نقاط مختلف استان مشغول اقدامات جهادی هستند که یکی از آنها گروه جهادی حاج احمد کاظمی با مدیریت حجت الاسلام کاظم خدیر است.

خدیر، روحانی مستقر روستاهای «کمک ها» از توابع بخش لوداب در این سال‌ها فعالیت های چشمگیری در ابعاد مختلف از جمله توزیع بسته‌های حمایتی، بهداشتی، آموزشی و همچنین ساخت مسجد انجام داده که یکی از مهم‌ترین اقدامات ماندگار این گروه به مدیریت حجت الاسلام خدیر ساخت مسجد برای هفت روستای «کَمَک ها» در بخش محروم لوداب است.

بی شک مهمترین کار او به ساخت مسجد برمی‌گردد که توانسته علاوه بر برگزاری نماز جماعت به موضوعات فرهنگی بپردازد چرا که بسیاری از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

او می‌گوید: کار کردن در استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق محروم آن مانند جهاد واقعی است مردم ۱۰۰ درصد شیعه در همه برنامه ها مناسبت ها حضور داشته و پشتیبان و یاور انقلاب و ارزش‌ها بوده اند.

خدیر ادامه می‌دهد: بیشتر مشکلات مردم مناطق محروم استان فقط به مشکلات مادی بر نمی گردد، هر چند در همین زمینه هم مردم در مضیقه هستند، اما شاید دلیل اصلی مشکلات معیشتی آنها به موضوعات فرهنگی برگردد که باید همه دست در دست هم برای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی اقدام کنیم.

او به موضوع ساخت مسجد صاحب الزمان(عج) در روستای لوداب اشاره می‌کند و می‌گوید: با یک پیش زمینه این کار را انجام دادیم مسجد تنها محل برپایی نماز نیست بلکه با یک دید وسیع تر به دنبال این بودیم که کارهای بزرگتری صورت گیرد و معتقدیم اگر در مناطق محروم استان کار فرهنگی صورت نگیرد وضع به همین منوال پیش خواهد رفت و تغییری در معیشت مردم ایجاد نخواهد شد.

شیخ کاظم معتقد است: در بسیاری از زمینه‌ها نیاز به کار فرهنگی داریم و دلیل مشکلات معیشتی به فرهنگ ضعیف کار باز می‌گردد لازم است در مکان هایی مثل مساجد به دنبال فرهنگ سازی باشیم و ما نیز با همین نیت و تفکر به دنبال ساخت مسجد بودیم تا علاوه بر برگزاری نماز جماعت و رفع خلا بزرگ برای مردم مومن و مسلمان این منطقه کارهای فرهنگی را نیز در دستور کار قرار دهیم و بصیرت‌افزایی لازم انجام شود.

وی در ادامه به برنامه هایی که بعد از ساخت مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در روستای کَمَک های صورت گرفته اشاره می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه توانستیم در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان یک برنامه خوب افطاری به تعداد ۲۱۰ نفر داشته باشیم که برای اولین بار در مسجد روستاهای کمک به تعداد هفت روستا این کار شکل گرفت.

خدیر افزود: مراسمات شب احیا ادعیه و نوحه‌خوانی را داشتیم و مردم نیز با توجه به صبغه دینی و انقلابی که دارند در این مراسمات به صورت چشمگیر و پرشور حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این کار برای اولین بار طی ۴ دهه اخیر انجام شد و باید از خیرین و نیکوکاران و کسانی که ما را در راه ساخت مسجد حضرت صاحب الزمان کمک و یاری دادند قدردانی کنیم زیرا برای ایجاد این زیرساخت بزرگ فرهنگی نیاز به تلاش بسیاری بود.

ارسال نظرات