۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۰۹۳۰۶
با حضور جمعی از مسئولان و مدیران؛

از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای هنری ابوذر در کرمانشاه رونمایی شد

از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای هنری ابوذر در کرمانشاه رونمایی شد
کرمانشاه ـ پوستر ششمین جشنواره رسانه ای هنری ابوذر با حضور مسؤول فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی از فعالان رسانه ای رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره رسانه ای هنری ابوذر با حضور مسئول فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از فعالان رسانه ای در سالن شهید جعفری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد.

محمدهادی صحرایی، رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: امروز رسانه‌های داخلی و بومی وظیفه سنگینی بر دوش دارند چرا که رسانه‌های معاند دشمنانی هستند که از بیرون خط می‌دهند و هدفشان جز بر هم زدن فضا نیست‌.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره و خاطرنشان کرد: جشنواره ابوذر از جمله جشنواره‌هایی است که می‌تواند در راستای بصیرت‌دهی و جهاد تبیین مثمر ثمر باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره امسال بیشتر به صورت موضوع محور خواهد بود، گفت: آثار تولیدی باید در بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۵ دیماه ۱۴۰۱ باشد.

صحرایی بیان داشت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان کرمانشاه در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ گزارش ویدیوئی، مستند، پادکست برگزار می‌شود.

وی گفت: محورهای هشتمین دوره از این جشنواره نیز "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، "جهاد تبیین"، "مقابله با آسیب‌های اجتماعی"، "دستاوردهای انقلاب اسلامی"، "بیانیه گام دوم انقلاب"، "امید و نشاط آفرینی"، "خانواده، جامعه و فرزند آوری"، "سبک زندگی ایرانی و اسلامی"، " جهاد تبیین پیوند رسانه" و " مکتب حاج قاسم"  است.

حجت الاسلام یوسف احمدی، مدیر کل تبلیغات استان کرمانشاه در ادامه این جلسه اظهار داشت: از آنجا که رسانه های غربی با تمام قوا وارد عمل شده اند ضرورت دارد رسانه های داخلی نیز همت خود را به کار بگیرند و در این راه کوتاهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در مقابل مشکلات صبور باشند و کانون‌های قدرت نباید آنها را از مسیر واقعی دور کند.

حجت الاسلام احمدی گفت: همانطور که امامین انقلاب برای ما تعیین کرده اند باید انقلاب را به اوج برسانیم ولو اینکه در این مسیر از جان خود مایه بگذاریم.

وی بیان داشت: جشنواره رسانه ای ابوذر راهی است که گشوده شده و هرچه بیشتر حمایت شود می تواند داشته های انقلاب را بهتر منعکس کند‌.

مدیر کل تبلیغات استان کرمانشاه افزود: امروز اگر پشت سر رهبر انقلاب حرکت نکنیم بدون شک پیشرفت نخواهیم کرد، لذا امروز که رهبر فرمان به جهاد تبیین داده است ضروری است نسبت به این امر آگاه‌سازی کنیم.

همچنین در  این مراسم هر کدام از فعالان رسانه استان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله این پیشنهادات در خصوص بحث جهاد تبیین، پرداختن به حوزه فرهنگ و... بود که مطرح شد.

سعید کریمی؛ مسؤول فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه نیز در این مراسم، جشنواره ابوذر را فضایی برای تعامل و هم افزایی جریان‌های سیاسی استان دانست.

وی با اشاره به ماهیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین برای توجیه عملکرد نادرست نبوده بلکه برای بازگو کردن واقعیت ها و ناگفته ها است.

کریمی ایران را کشوری قوی دانست و افزود: به اذعان کشورهای غربی هیچ یک از این کشورها تحمل چنین تحریمی را که ایران متحمل شده است، ندارند.

وی تمرکز بیش از حد بر مشکلات را از جمله نقاط ضعف در کشور دانست و تصریح کرد: این تمرکز بر مشکلات و توجه به نقاط منفی باعث ایجاد حس اظطراب و افسردگی در بین مردم می شود.

کریمی با اشاره به توسعه روز افزون رسانه ها و فضای مجازی طی دهه های اخير نسبت به گذشته گفت: در گذشته محدودیت های مختلفی از جمله تعداد شبکه های خبری و حتی انتخاب نوع اخباری که باید منتشر می شد وجود داشت و بسیاری از اخبار از ممیزی های انتشار عبور نمی کردند اما هم اکنون افزایش شبکه های تلویزیونی و رسانه های مجازی بسیاری از این محدودیت ها از بین رفته و حتی محدودیت زمانی نیز وجود ندارد و مردم ۲۴ ساعته به اخبار دسترسی دارند.

وی افزود: رشد روز افزون رسانه ها و سرعت و سهولت دسترسی به منابع مختلف در حال حاضر سبب شده که بسیاری از رسانه های ملی و روزنامه های کثیرالانتشار بتوانند از منابع دیگری چون رسانه های منطقه ای، استانی، محلی و حتی صفحات شخصی بسیاری از کاربران مجازی برای اخبار خود استفاده کرده و بهره ببرند.

مسؤول فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه بیان داشت: در این صورت عملا پلتفرم های خطی رسانه تبدیل به پلتفرم های تعاملی شده و اینجا است که نقش یک فرد حقیقی در رسانه ملی دیده می شود و در واقع رسانه های خبری خبر را منتشر می کنند ولی فضای گفتمان دیگر دست رسانه های خبری نیست.

کریمی افزود: امروز کارکرد ما بیشتر سیاسی شده یعنی صفحات ما بیشتر بین حوزه مسئولین مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: امروز کارکرد رسانه های رسمی بیشتر سیاسی شده و صفحات ما بیشتر مورد توجه حوزه مسئولان است در حالی که مردم گفتمان لازم را از صفحات مجازی با دنبال کنندگان فراوان دریافت می کنند.

کریمی تاکید کرد: اگر ما تعصبی روی رسانه های ملی و رسمی نداشته باشیم حوزه گفتمان به سمت رسانه های شخصی می رود.

وی در ادامه بر ایجاد ارتباط بین رسانه های رسمی و صفحات شخصی مجازی با دنبال کنندگان فراوان تاکید کرد.

کریمی بیان داشت: اگر قرار است در خصوص موضوع سیاسی و اجتماعی گفتمانی ایجاد کنیم باید به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیش برویم.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از پوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد./1400/

ارسال نظرات