۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۱۲۴۱۲
حجت الاسلام والمسلمین اژه ای:

تعامل قوه قضاییه با قوای دیگر بی سابقه است/ ناهنجاری ها شایسته قم نیست

تعامل قوه قضاییه با قوای دیگر بی سابقه است/ ناهنجاری ها شایسته قم نیست
رییس دستگاه قضا گفت: در هیچ دوره ای قوه قضاییه به این اندازه با مجلس و دولت تعامل و همکاری نداشته و اگر قوه قضاییه قوی شود به نفع دولت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز در دیدار قضات و کارکنان قوه قضاییه استان قم که در مجتمع آموزشی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: امروز همکاران ما در قوه قضاییه به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد بحمدلله خدمات بسیار خوب با حجم بسیار سنگین و سختی کار ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه مردم امیدشان به قوه قضاییه بیش از گذشته شده است، ابراز کرد: همه ما یک وظیفه الهی و انسانی داریم که باید یک گام در جهت گره گشایی از مشکلات مردم برداریم و دست متجاوزین به حقوق مردم را کوتاه کنیم و حامی مظلوم باشیم و بر ظالم بتازیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وظیفه اداری اظهار کرد: در جهت احقاق حق و جلوگیری از انحرافات و کوتاهی دست متعدیان باید تمام تلاش را به کار ببندیم و اگر به وظیفه خود عمل نکنیم در آخرت خودمان را در خسران خواهیم دید که می توانستیم جلوی منکری را بگیریم اما به وظیفه عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با تاکید بر کمبود نیرو تصریح کرد: حجم و نوع کار و توقعات فعلی قابل دوام نیست پس بنابراین باید یک اقدام فوق العاده ای را در این رابطه انجام دهیم و برای این برنامه ریزی و آن را شروع کرده ایم که راه آن جلوگیری از ورودی بسیار به مراجع قضایی است.

وی ادامه داد: اصلاحات قانون در این زمینه را دنبال می کنیم تا جایی که امکان دارد عناوین مجرمانه را کم کنیم که فعلا باید از همان ظرفیت های موجود بهره ببریم و ابتکار و خلاقیت هایی را به وجود بیاوریم یعنی در حال حاضر با همین نیرو و ظرفیت فرآیندها را باید کوتاه کرد.

رئیس قوه قضاییه با خبر از جذب، گزینش و جذب نیرو با روشی متفاوت تر از گذشته خاطرنشان کرد: با کمک حوزه علمیه 250 نفر طلبه مستعد را نشان کرده ایم و کارهای گزینشی را انجام داده ایم و آموزش های فشرده نیز انجام شده است که به زودی وارد قوه قضاییه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به کمبود محل و ساختمان اداری شورای حل اختلاف و دستگاه های قضایی و معیشت کارکنان قوه قضاییه ابراز کرد: فشارهای اقتصادی دشمنان و گرفتاری هایی که برای دنیا در ماه های اخیر به وجود آمده قطعاً در مسائل اقتصادی سایر دستگاه ها مشکلاتی را به وجود آورده اما همکاران شما برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان قوه قضاییه تلاش منسجم با دولت و مجلس دارند.

وی افزود: در هیچ دوره ای قوه قضاییه به این اندازه با نمایندگان مجلس و دولت دیدار، گفت‌و‌گو و همکاری نداشته است و اگر قوه قضاییه قوی شود سود آن به نفع دولت خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید در تراز قم قدم برداریم، اظهار کرد: برخی از ناهنجاری ها شایسته قم نیست که قوه قضاییه باید پیشقدم شود و مسأله را شناسی کند و تا رسیدن به نتیجه پیگیر باشند.

وی ادامه داد: از قضات استان قم باید تشکر کرد که با پیگیری و جدیت خود حجم استفاده و ورود و خروج مواد مخدر به قم کاهش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به اینکه نسبت به اخلاق، رفتار و نوع قلم زدنهایمان باید خیرخواهی برای مردم و صیانت از مجموعه باشد، خاطرنشان کرد: اگر در مجموعه کوچکترین نقصی وجود دارد باید از باب امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنیم و منتظر حفاظت و نهادهای مربوطه نباشیم و به رفع اشکالات و نواقص کمک کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مردم امروز مشکلاتی دارند که برخی از آن ها به قوه قضاییه بر می گردد که باید صبر و حوصله خودمان را در مقابل ناملایمات بالا ببریم و با تدبیر در روند حل پرونده ها و شکایات مردمی راه هایی را پیش بگیریم که مردم نیز تحمل کنند.

ارسال نظرات