۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۱۴۳۱۹
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

پیام رهبری به حجاج، ترکیبی از معنویت و سیاست/ مسؤولان حامی ارزش های دینی باشند

پیام رهبری به حجاج، ترکیبی از معنویت و سیاست/ مسؤولان حامی ارزش های دینی باشند
امام جمعه قم با اشاره به شهادت مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در عصر رضا خان بر لزوم حمایت مسئولان از دستاوردهای شهدا خصوصاً حجاب و عفاف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نقش منافقین در تخریب جامعه اسلامی گفت: خداوند در قرآن به مسلمانان خطاب می‌کند اگر منافقین با شما همراه می شدند با انتشار اخبار ساختگی و دروغ فتنه ایجاد می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مسلمانان سست ایمان ابزار دست منافقین هستند، ابراز کرد: حضور افراد منافق اوضاع سپاه اسلام را به هم می ریخت و با ایجاد شایعه و فرار، برخی از مسلمانان سست ایمان را با خود همراه و اوضاع سپاه پیامبر و اسلام را متزلزل می کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه با بیان اینکه یک گروه قلیل مقاوم و مخلص می‌توانند با یک گروه کثیر مقابله کنند، یادآور شد: منافقین به دنبال جنایات سیاسی، معنوی و اجتماعی در اسلام نوپا بودند و راه آنها همچنان بوسیله منافقین عصر حاضر پابرجاست لذا باید از عدم حضور آنها در عرصه های مختلف ابراز خرسندی کرد.

امام جمعه قم با اشاره به روز عرفه و شهادت حضرت مسلم اظهار کرد: روز عرفه فرصت استثنایی برای تقرب الی الله و دعا به عنوان رشته اتصال انسان با خداوند است.

آیت الله سعیدی عید سعید قربان و فطر را از اعیاد مشترک میان مسلمانان دانست و تصریح کرد: عید قربان مقدمه ای بر عید غدیر و امامت است و امامت محور جهان اسلامی است که بر مبنای شیعه اطاعت از امام در ردیف اطاعت از پیامبر و خداوند آمده است.

وی با اذعان اینکه بنا بر آیات قرآن امامت منصبی فراتر از گزینش و انتخاب مردم است، ادامه داد: همانطور که پیامبر از سوی خدا معرفی و انتخاب می شود، امامت نیز از سوی خدا انتخاب می شود.

آیت الله سعیدی با تاکید براینکه اگر امامت از جامعه برداشته شود جامعه دچار پراکندگی می شود، تصریح کرد: امام همانند نخ تسبیح برای اتحاد یک جامعه می باشد که باید با جهاد تبیین این مهم را به جامعه منتقل کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به فرامین رهبری در ایام حج خاطرنشان کرد: در تعبیر فرمایشات رهبری ترکیبی از دو عنصر سیاسی و معنوی است و امیدواریم مسلمانان با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، رژیم های سست و جنایتکار آمریکا و صهیونیست را نابود کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت شهدای مسجد گوهرشاد ابراز کرد: شهدای گوهرشاد در دفاع از غیرت دینی و حجاب و عفاف به شهادت رسیدند و امروز همه مسئولان و اقشار مختلف مردم از ارزش های انقلابی خود خصوصاً عفاف و حجاب حمایت کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
انشا... خداوند متعال مقام معظم رهبری مدظله العالی و آیت الله ابراهیم رئیسی رو برای مردم حفظ نمایند.
0
0