۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۴۸۲۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از گروه های جهادی فعال در طرح دریا

ضرورت حمایت از گروه های جهادی فعال در طرح دریا
مازندران - امام جمعه ساری، حضور طلاب جهادی در سواحل و مناطق گردشگری را فرصت مغتنمی در جهت ترویج باورهای دینی و فرهنگ ارزشی در این مناطق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست بررسی وضعیت سواحل استان با اشاره به آزاد سازی سواحل در مناطق مختلف گفت: باید در سواحل آزادسازی شده برنامه‌های فرهنگی اجرایی شود تا رضایت خدا و خلق خدا را همراه داشته باشد.

وی با اشاره به فرصت سواحل دریا افزود: سواحل دریا فرصت های فرهنگی، اقتصادی و دینی بی بدیلی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی باطن مردم ما ایمانی و عاشورایی است و اگر کار فرهنگی درست انجام شود به طور قطع مورد اقبال عمومی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های انجام کار فرهنگی در سواحل ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که طرح های دریا باید به بخش خصوصی واگذار شود، خاطرنشان کرد: حداقل باید صد طرح دریا در استان داشته باشیم و امکانات رفاهی و خدماتی برای حضور گردشگر از سوی بخش خصوصی در این طرح ها ایجاد شود.

امام جمعه ساری در ادامه افزود: باید دریا را برای بهره‌برداری ساماندهی کنیم و سیاست واگذاری به بخش خصوصی و نظارت بر این مهم مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت بیش از صد طلبه خواهر و برادر در سواحل استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب جهادی تنها بر اساس تکلیف و مسؤولیت ذاتی خود مشغول فعالیت دینی و فرهنگی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر ضرورت توجه به معیشت طلاب جهادی تصریح کرد: تامین معیشت فعالان فرهنگی حاضر در سواحل باید مورد توجه مسؤولان باشد.

امام جمعه ساری، حضور طلاب جهادی در سواحل و مناطق گردشگری را فرصت مغتنمی در جهت تروی باورهای دینی و فرهنگ ارزشی در این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم برنامه های فرهنگی این گروه ها در این مناطق از افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت حمایت جدی تر از گروه های جهادی فعال در سواحل و مناطق گردشگری استان تأکید کرد و تصریح کرد: نهادهای متولی باید با حمایت از این گروه های فعال، زمینه ارتقای فرهنگی در جامعه را فراهم کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات