۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۱۴۹۸۶
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

عید غدیر، فرصتی برای تبیین مقام والای امیرمؤمنان

عید غدیر، فرصتی برای تبیین مقام والای امیرمؤمنان
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر گفت: عید غدیرخم اشرف ایام الهی و بزرگ ترین عیدی است که در آن می توان پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) مقام عالی امیرالمومنین(ع) را تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیرخم چشمه جوشان اوصاف کرامت های انسانی در تبلور شخصیتی است که به حق، تنها منحصر در شایستگی به وصایت نبی مکرم اسلام می باشد.

وی در ادامه افزود: در عید غدیر عشق، شیفتگی، دلباختگی و همه خوبی ها موج می زند؛ چرا که این همان روزی است که پیامبر گرامی اسلام درباره آن فرمود «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ؛ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ...» و عید اهل بیت محمد(ص) از جمله اعیادی است که در خود بسیاری از وقایع و اتفاقات را جای داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر خاطرنشان کرد: عید غدیرخم اشرف ایام الهی و بزرگ ترین عیدی است که در آن می توان پس از پیامبرگرامی اسلام(ص) مقام عالی امیرالمومنین(ع) را تبیین کنیم و این روز که روز فرح و شادی معنوی و دینی برای همه قافله بشریت است دانستنی هایی را دریابیم.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: در عیدغدیرخم منافقین و مشرکین فلج شده و این مانع اجرای نقشه های توطئه آمیز و شیطنت آمیز دشمنان اسلام شده است و این روزی است که باید از آن به عظیم ترین روزهای تاریخ اسلام تا ابدیت اشاره کنیم؛ روزی که جبرئیل امین آیه تبلیغ را بر قلب رسول کرام نازل کرد و خداوند امر کرد تا رسول الهی ولی و وصی خود را به مردم معرفی نماید.

وی در ادامه با اشاره به آمارهای مختلف درج شده در کتاب های تاریخی بیان داشت: اگر می بینیم که تعدا حاضران در غدیرخم را از ۱۰ هزار نفر تا ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده اند، از آن جهت است که عید غدیر یکی از ارکان های ایمان و یکی از وقایع تاثیرگذار و پراهمیت در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان خاطرنشان کرد: در عیدغدیرخم اعمالی مثل غسل کردن، روزه گرفتن، خواندن دعای امین الله و دعای ندبه، تهنیت گویی افراد با عبارت «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ» مستحب است و در این روز باید لباس های نیکو پوشید و صله رحم و اطعام مومنین کرد.

ارسال نظرات