۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۷۱۵۵۴۲
با حضور شخصیت های حوزوی برگزار شد؛

دومین همایش واکاوی «اصالت میراث حدیثی شیعه»

دومین همایش واکاوی «اصالت میراث حدیثی شیعه»
دومین همایش واکاوی «اصالت میراث حدیثی شیعه» با رونمایی از کتاب «زیارت عاشورا از آغاز تا فردا» با تقریظ مرجع فقید حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دومین همایش واکاوی «اصالت میراث حدیث شیعه» با سخنرانی آیت الله علیدوست، حجج اسلام طباطبایی، دوائی و با حضور برخی از شخصیت های حوزوی به همراه رونمایی از کتاب «زیارت عاشورا از آغاز تا فردا» با تقریظ مرجع فقید حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از سوی موسسه امام هادی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام میرلوحی مدیر موسسه امام هادی(ع) در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین با بیان اینکه اولین همایش چهار سال گذشته قبل از بیماری کرونا برگزار شد، گفت: در ایام غدیر پس از فروکش کردن بیماری منحوس این توفیق حاصل شد که دومین همایش میراث حدیثی شیعه را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این دست همایش ها مورد توجه علما و مراجع قرار گرفته است، ادامه داد: هرگاه در دیدار با علما و مراجع از احادیث و علما حدیث نگار سخن به میان آمده بود مورد تشویق قرار گرفته و خاطراتی را بیان کرده اند که دلالت بر توجه به حدیث نگاری شیعه و سیره علمایی همچون شیخ طوسی و علامه مجلسی می کرد.

در ادامه آیت الله علیدوست اظهار کرد: عظمت این همایش آنگاه روشن می شود که بدانید در دوران تراث و حدیث سوزی مدرن قرار داریم.

آیت الله علیدوست با تشریح این نکته که برخی از گذشته تاریخ تراث شیعه اطلاع ندارند و سخن هایی می گویند، اظهار کرد: فعالیت امروز شما و برگزاری اسن همایش امری بسیار به موقع و تاثیرگذار است.

این همایش با حضور آیات فاضل لنکرانی، فقهیی و جمعی از شخصیت های حوزوی برگزار شد و با رونمایی از کتاب «زیارت عاشورا از آغاز تا فردا» به پایان رسید.

ارسال نظرات