۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۱۵۶۳۱
در نشستی خبری صورت گرفت؛

اعلام فراخوان های هنری رسانه ای هیأت + جزئیات

اعلام فراخوان های هنری رسانه ای هیأت + جزئیات
از ۸ فراخوان هنری رسانه‌ای هیأت در نشستی خبری با حضور حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی و رئیس جامعه ایمانی مشعر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی در نشست خبری فراخوان‌های هنری رسانه‌ای هیأت که در یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، گفت: همه بشریت متأثر از ماجرای عاشورا و این واقعه قصه مطلقی است که با دیگر قصه‌ها تفاوت دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه واقعه عاشورا بیانگر ظلمت مطلق و انفجار نور بود، اظهار داشت: نورانی مطلق عاشورا بیانگر معرفت و تاریکی ظلمانی آن نشان از بی معرفتی دارد. عاشورا انفجار نور بود.

وی با اشاره به اینکه زیبایی‌های عاشورا هرگز به زشتی مبدل نمی‌شود، بیان کرد: در ماجرای عاشورا شاهد لذت هستیم و کسی که این لذت را چشیده باشد هرگز از این دستگاه دست می‌کشد. دستگاه امام حسین (ع) رمز نجات عالم از مصائب و مشکلات است چرا که حضرت کشتی نجات به شمار می‌رود.. ما معتقدیم با شهادت امام حسین عالم وجود، ماتم زده شده و شرط خروج از این ماتم، درک این ماتم زدگی است. یکی از حکمت‌های دستگاه امام حسین آن است که جهان را از مصیبت نجات می‌دهد. عمر سعد سمبل تراژدی عاشورا و امام حسین سمبل حماسه عاشورا است. تراژدی آنجا است که وقتی انسان می‌تواند بین جهنم و بهشت انتخابی داشته باشد جهنم را انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه عاشورا منشأ همه هنرها است، گفت: شعر، ادبیات، نمایش، عکاسی و… همه از عاشورا می‌جوشد. هیأت‌ها بیانگر بسیاری از هنرها هستند و نقش مهمی در ترویج حقایق و زیابی ها دارند.

در ادامه رحیم آبفروش ر‌‌‌‌‌‌‌ئیس جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: امسال وارد دهمین سال فعالیت رسانه هنری هیأت می‌شویم و قدیمی ترین فراخوان مربوط به فراخوان عکس و پوستر است بر همین اساس امروز ۸ فراخوان هنری رسانه‌ای هیأت رونمایی می‌شود که شامل یازدهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت، یازدهمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت، دومین فراخوان تصویرسازی هیأت، سومین فراخوان تولیدات ویدئویی هیأت، سومین فراخوان نشان هیأت، سومین فراخوان تولیدات صوتی هیأت، سومین فراخوان گرافیک‌متحرک هیأت و دومین فراخوان حروف نگاری هیأت می‌شود.

وی به زمان ارسال آثار اشاره و تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از اول محرم ۸ مردادماه تا ۲۲ مهرماه به وبگاه هنر هیأت و رسانه هیأت ارسال کنند. آذرماه این آثار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد البته تلاش داریم زمان اختتامیه این رویداد را همان آذرماه برگزار کنیم.

آبفروش گفت: یک ابر رویداد کم نظیر با عنوان سفینه النجاة در جوار حرم امام رضا برگزار می‌شود و ۵۰۰ هنرمند در یک اعتکاف حرفه‌ای و تخصصی به مدت سه روز در بارگاه ملکوتی امام رئوف به خلق اثر خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود در پایان از پوسترهای این ۸ فراخوان رونمایی شد.

ارسال نظرات