۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۱۶۱۸۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تشریح کرد؛

ایمان عامل اقتدار و عزت/ ایستادگی در برابر ظلم اقتدار آفرین است

ایمان عامل اقتدار و عزت/ ایستادگی در برابر ظلم اقتدار آفرین است
امام جمعه موقت تهران ایمان به خداوند را عامل اقتدار و عزت انسان برشمرد و گفت: ایستادگی در برابر ظلم برای جمهوری اسلامی اقتدار و عزت آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین  سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، با بیان اینکه در فطرت انسان میل به قدرت و عزت نهاده شده است، گفت: هر فردی از افراد بشر، بر اساس فطرت و نوع آفرینش میل دارد عزیز و قوی و شکست ناپذیر باشد.

وی در ادامه افزود: کسی که طالب عزت است باید ارتباط نزدیکی با خداوند متعال داشته باشد، برای بهره بردن از عزت و قدرت و عظمت الهی باید انسان پاک باشد و هرکسی به میزان پاکی خود به خداوند متعال نزدیک است، انسان به میزان طهارت و پاکی خود به وجود اقدس ذات احدیت نزدیک است و از عزت بهره‌مند است. از نظر قرآن کریم این پدیده دارای ویژگی‌هایی است.

انسان پاک مانند شجره طیبه است

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: انسان پاک مانند شجره طیبه است و قرآن برای شجره طیبه سه ویژگی را ذکر کرده است، ویژگی اول یک پدیده پاک، یک انسان پاکیزه و با طهارت از نگاه قرآن این است که اصل ثابتی دارد، یعنی ریشه ‌های آن در زمین فرو رفته است، انسان با طهارت و پاک مانند شجره طیبه ریشه مستحکمی دارد. جوانی که مانند شجره طیبه باشد در اوج جوانی بر نفس خود و شهوات مسلط است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان پاک، طهارتش در ظاهرش و رفتارش مشخص است، اظهار کرد: انسان پاک آراسته به فضائل اخلاقی است، آراسته به انفاق و ایثار و گذشت است، قلبی لبریز از محبت به انسان‌ها دارد، فضائل اخلاقی ویژگی دیگر شجره طیبه و انسان پاک و طهارت است. شجره طیبه غذای جامعه را تأمین می‌کند و حیات ما با او گره خورده است، انسان صالح، مؤمن و پاک نیز به همین صورت است.

وی ادامه داد: عمل صالح تضمین کننده حیات جامعه است، انسان صالح در حال تقرب به خداوند متعال و پرواز به سوی عزیز علی الاطلاق است، اگر می‌خواهیم عزیز باشیم باید در ایمان، فضائل اخلاقی و عمل صالح گوی سبقت را از دیگران برباییم.

تقرب به خداوند عزت آفرین است

حجت الاسلام ابوترابی فرد عزت را ثمره تقرب به خداوند دانست و تصریح کرد: تقرب به خدا در سایه ایمان، فضائل اخلاقی و عمل صالح است. اگر ملتی در اندیشه دستیابی به قدرت و عزت و عظمت است باید به عمل صالح آراسته بشود، آنچه انسان را بالا می‌برد عمل صالح است، آنچه انسان را ساقط می‌کند عمل ناصالح و گناه است، گناه انسان را از عزت به ذلت خواهد برد.

وی پیام عاشورا را دستیابی به عزت و قدرت در مقابل ذلت و خسارت برشمرد و اظهار کرد: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند کسانی بودند که هیچ بهره ای از عزت نداشتند. تمام عزت اسلام در سایه مکتب عاشورا شکل گرفته است، اگر قیام عاشورا نبود جوامع بشری و انسانی از عزت و اقتدار بهره‌ای نمی‌بردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در فضای آلوده به گناه و ذلت و ظلم و ستم، انسان مؤمن باید مشتاق لقای خداوند متعال باشد، گفت: عزت در ایستادگی مقابل باطل تعریف می‌شود، انسانی عزیز است که آراسته به عمل صالح باشد، عمل صالح ایستادگی مقابل ظالم و باطل و دفاع از حق است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه افزود: اگر انسان آراسته به این عمل صالح بشود عزیز خواهد شد و اگر از آن فاصله گرفت حاصل ذلت خواهد بود. در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که خداوند متعال می‌فرماید انسانی که طالب عزت هستی من عزیز هستم و کسی که عزت دنیا و آخرت را می‌خواهد باید از عزیز اطاعت کند، این اطاعت است که عزت می‌آورد.

دفاع از حق عمل صالح و زمینه ساز عزت و قدرت است

وی خاطرنشان کرد: کسی که در مقابل باطل ایستاده و از حق دفاع می‌کند، این عمل صالح زمینه ساز عزت و قدرت است، خداوند می‌فرماید کسی که خدا را اطاعت کند عزیز می‌شود و قوی می‌گردد. امام حسین(ع) نماد این عزت است، یاران و اصحاب ایشان هم نماد چنین عزتی هستند.

امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: عزت کشور، منطقه و جهان اسلام دستاورد شهدا است، اگر عاشورا نبود مادران بزرگوار شهدا نمی‌توانستند چنین فرزندانی را تربیت کنند. حاج قاسم سلیمانی حقیقتا تربیت شده در مکتب امام حسین(ع)  است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد وظیفه شناسی و وظیفه را به درستی تشخیص دادن و با انگیز پاک به جا آوردن را مصداق عمل صالح دانست و تصریح کرد: کربلا نماد عمل صالح است، این عمل صالح است که عزت آفرین است، برای انجام وظیفه در عاشورا وجود امام حسین(ع) اهل بیت و یاران ایشان هرچه داشتند تقدیم کردند.

وی مقاومت مردم منطقه و کشورهایی نظیر یمن را برخاسته از آموزه‌های عاشورا و مکتب کربلا عنوان کرد و گفت: انسان پاک و صالح وظایف فردی و اجتماعی خود را بجا می‌آورد و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرده و در کنار حق می‌ایستد، ایستادگی جمهوری اسلامی بر همین مبنا است و این ایستادگی است که اقتدار و عزت آورده و عظمت خلق می‌کند و امروز جمهوری اسلامی در برابر همه دنیای کفر اقتداری خلق کرده است.

امام جمعه موقت تهران ایستادگی در برابر ظلم و کفر را عامل غلبه بر اراده مردم ایران در مقابل دشمنان دانست و اظهار کرد: ایستادگی برحق و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم به ما اقتدار و عزت داده است، عزت دستاورد ایمان، فضائل اخلاقی و عمل صالح است، به هر میزان در این حوزه قدم برداریم، ریشه‌های خود را مستحکم و خود را به فضائل اخلاقی و عمل صالح آراسته کنیم، به سمت عزت و اقتدار رفته ایم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات