۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۱۷۶۳۲
امام جمعه موقت کاشان تشریح کرد؛

معیار‌های دعا برای همسایگان

معیار‌های دعا برای همسایگان
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار به تشریح معیار‌های دعا برای همسایگان و شیعیان پرداخت و گفت: امام سجاد در دعا برای همسایگان خواستار اخلاق اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و ششم از صحیفه سجادیه که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: دعای بیست و ششم صحیفه سجادیه برای همسایگان و شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به همسایگان و شیعیان اهل بیت (ع) باید خوش رفتار بود و خوب همسایه داری کرد، افزود: همانگونه که احسان به والدین تنها کمک مالی و حمایتی نیست و دعا برای آنها نیز احسان و صدقه جاریه محسوب می‌شود، دعا برای همسایگان نیز از مصادیق احسان به همسایگان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار دعا برای داشتن اخلاق نیکوی همسایگان را یکی از نمونه‌های رفتار خوب با همسایگان دانست و افزود: ثروت و سلامتی بدون اخلاق مانند بارانی است که تبدیل به سیل ویرانگر شده و همه را نابود می‌کند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در دعا برای دیگران خواستار اخلاق آن هم اخلاق اجتماعی و حسن روابط برای انجام سنت‌های الهی و ارزش‌های اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار گفت: داشتن اخلاق اجتماعی و مزین بودن به آداب الهی، حمایت از نیازمندان جامعه، کمک به نیازمندان، عیادت از بیماران، ارشاد و هدایت دیگران را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام سجاد در این دعا ارزش های اخلاقی آن هم اخلاق اجتماعی همراه با رفتار‌های نیکو و پسندیده و خداگونه را برای همایسگان و شیعیان از خداوند می‌خواهد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات