۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۱۸۴۴۵
رئیس کل دادگستری اصفهان:

بالاترین ارزش‌ها خدمت به مردم است

بالاترین ارزش‌ها خدمت به مردم است
اصفهان – حجت الاسلام جعفری گفت: در مسیر خدمت به خلق خدا و عیال الله بالاترین و والاترین ارزش‌ها گوهر خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اسدالله جعفری ظهر امروز در مراسم تکریم روح الله دهقانی و معارفه سید جواد نوری دادستان جدید کاشان که در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: در مسیر خدمت به خلق خدا و عیال الله بعد از معرفت خداوند متعال و عبادت خداوند بالاترین و والاترین ارزش‌ها گوهر خدمت به مردم است.

وی افزود: کسی که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، حاکمیت دینی، نظام علوی و فاطمی و عاشورایی به عنوان خادم مردم مسؤولیت می‌پذیرد در شریعت و مکتب اسلام دارای جایگاه ناصر است و به دین خدا خدمت می‌کند.

حجت الاسلام جعفری سخت‌ترین و حساس‌ترین مسؤولیت‌ها در بین خدمتگزاری به خلق خدا را مسؤولیت‌های قضائی دانست و اظهار داشت: قاضی برای قضاوت باید از خدا کمک بخواهد تا قلم اش نلرزد و به آنچه رسیده است مبنای حکم قراردهد.

وی ادامه داد: کارگزار در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم نباید هیچگاه خسته شود و با اخلاص خدمت کند، از این رو کار انقلابی بر اساس تفکر انقلابی و روحیه جهادی درمیدان قضاوت سخت‌ترین کار‌ها است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه موضوع جابجایی را در مدیریت یک چرخه دانست و گفت: باید مانند یک سرباز در خیمه انقلاب و خدمت به مردم کمربند‌ها را محکم بست و آماده خدمت به مردم بود.

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: مسؤولان باید آماده خدمت در هرکجای ایران باشند و ثابت کنند علاقه‌ای به پست و مقام و جایگاه ندارند و اهل تکلیف و تکلیف گرا هستند.

به گفته وی جابجایی مسؤولان امری عادی است و برای انتصابات جدید در قوه قضائیه معیار‌های جدیدی وجود دارد و هیچ مدیری در جابجائی‌ها تضعیف نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان در ادامه آمار اندک جرائم خشن در استان اصفهان را نیز زیاد دانست و گفت: امروز اگر حتی یک مورد آزادی‌های مشروع مردم و آبرو و اموال مردم مورد تعرض قرار بگیرد برای ما زیاد است.

حجت الاسلام جعفری سرقت، توهین به اشخاص و ضرب و جرح را سه جرم نخست در استان اصفهان و حتی سراسر کشور دانست و افزود: مطالبه خسارت دادرسی همراه با اصل دعا، تامین خواسته و خسارت تامین تأخیر اصل خواسته جزو سه دعاوی حقوقی نخست استان اصفهان است.

لازم به ذکر است مراسم تکریم از روح الله دهقانی و معارفه سید جواد نوری دادستان جدید شهرستان کاشان با حضور حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری اصفهان و حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در کاشان در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان کاشان برگزار شد و در پایان از خدمات روح الله دهقانی دادستان سابق کاشان تقدیر و سید جواد نوری به عنوان رئیس جدید دادگستری کاشان معرفی شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات