۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۴۹۳

جزئیات توقیف و رهاسازی شناور آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه اعلام شد

جزئیات توقیف و رهاسازی شناور آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه اعلام شد
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای جزئیات توقیف و رهاسازی شناور نیروی دریایی تروریست آمریکا توسط رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس را اعلام کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای جزئیات توقیف و رهاسازی شناور نیروی دریایی تروریست آمریکا توسط رزمندگان غیور این نیرو در خلیج فارس را اعلام کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی ادعای مضحک فرمانده سازمان تروریستی سنتکام مبنی بر تلاش نیروی دریایی سپاه برای تصرف یک شناور بدون سرنشین امریکایی در خلیج فارس و اتهام فعالیت های بی ثبات کننده، غیرقانونی و غیر حرفه ای به حافظان امنیت و منافع ملی کشورمان در این منطقه راهبردی که توسط رسانه‌های وابسته به امپراتوری سلطه و صهیونیسم باز نشر داده شد؛ جهت تنویر افکار عمومی به آگاهی می رساند:

در روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه یک فروند شناور  بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس به منظور جلوگیری از نا ایمن شدن مسیر تردد شناورهای تجاری و نفتکش ها کنترل و یدک شد.

اقدام به موقع و هوشمندانه دریا دلان نیروی دریایی سپاه در کنترل و یدک نمودن شناور مذکور،  با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتیرانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن در منطقه رخ داده است، صورت گرفت.

پس از بررسی های به عمل آمده و مسلم  شدن خطای آمریکایی ها و اطمینان از عدم هرگونه تهدید نسبت به امنیت و منافع ملی ایران اسلامی، هشدارهای لازم به نیروی دریایی امریکا مبنی بر عدم تکرار این گونه وضعیت ها و رفتارهای غیرقانونی داده شد و شناور مذکور با تصمیم فرمانده شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه رها گردید.

همانگونه که بارها تاکید شده است حضور نیروهای تروریستی ارتش ایالات متحده امریکا در خلیج فارس، ثبات و امنیت پایدار این منطقه حساس و راهبردی را همواره به مخاطره انداخته است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
به نظرم باید در عوض پولهایی که از ما نگهداشته اند این قایق را توقیف و بکار گیری می کردند و از این به بعد هم هر چیزی که متعلق به آمریکایی ها باشه و پیدا کنند بگیرند و بزارن در حساب فی ما بین، اون لعنتی ها خیلی به ما بدهکارن.
از قدیم گفتن یک مو از خرس کندن غنیمت است.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
باسرنشین، بی سرنشین،
غلطی بکنند مقر فرمانهیشون با خاک یکسان می شود.
ما سنگ را اونجایی میندازیم که از آنجا آمده.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
بنظرم ایران نخواست تنش بی دلیل درست کنه . چون در آبهای بین المللی بوده از نظر حقوقی نمی تونسته به داخل کشور منتقلش کنه .اگر داخل آبهای ایران بود ناوچه آمریکایی که هیچ ناو هواپیمابر هم میامد نمی تونست رهایش کنه.
0
0
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
حضور فعال نیروی دریایی در ابهای بین المللی و در همه قاره ها تضمین امنیت ایران است بخصوص حضور در قاره آمریکا. ممنون از چشمهای باز و جسارت و قدرت دریادلان و پاسداران ایران عزیز
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
شناور آمریکایی در خلیج فارس چکار داره ؟!
اصلا نیروهای دولت تروریست و وحشی آمریکا که خودشون ریشه و اساس ناآرامی هستن در منطقه جائی ندارن که بخوان تهمت ایجاد ناامنی هم به کشورهای منطقه بزنن!
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تروریست های آمریکایی هزار کیلومتر دورتر از آمریکا در غرب آسیا، معادن و نفت را غارت و می دزدند ، کشتار می کنند، آنوقت ادعا می کنند که ایران باعث ناامنی ست .
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
چرا ازاد شده؟ یعنی دیگه یانکیها به ایران بدهکار نیستند؟ یا اینکه تجهیزات سپاه انقدر پیشرفته شده که این کشتیهای امریکایی نیازی ندارند؟ :))
اگر کشتی امریکایی توقیف میشود نباید به این زودی ازاد بشود تا اینقدر در رسا نه هایشان دروغ نگویند
0
0