۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۱۹۱۵۸
حجت الاسلام فلاحی:

پیرو مکتب امام حسین باید با پوشش خود مروّج تفکر تشیع باشد

پیرو مکتب امام حسین باید با پوشش خود مروّج تفکر تشیع باشد
سخنران موکب آستان قم گفت: ما نمی‌توانیم نماز و روزه بخوانیم اما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری از اصول دیگر بی‌توجه باشیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در پنجمین شب مراسم عزاداری موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، طی سخنرانی اظهار کرد: قیام سیدالشهدا که بیش از ۱۱۸۰ سال از آن گذشته روز به روز درحال اوج گرفتن است و این موضوع قابل تفکر و تأمل است که خداوند متعال چه قدرتی در این واقعه قرار داده است.

وی اضافه کرد: کلام و سخن ما در سفر اربعین باید ذکر پروردگار باشد و حرف‌های ما باید دیگران را به یاد پروردگار عالم بیاندازد.

سخنران موکب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: رعایت حقوق دیگران و محبت داشتن نسبت به هم‌سفران موضوعی است که باید مورد توجه زائران مسیر پیاده‌روی اربعین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستورات دینی قابل تفکیک نیست، گفت: ما نمی‌توانیم نماز و روزه بخوانیم اما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری از اصول دیگر بی‌توجه باشیم؛ برخی از لباس‌ها و پوشش‌های مردان و زنان مورد پسند اهل‌بیت(ع) نیست چراکه پیرو مکتب امام حسین علیه السلام با پوشش خود باید مروّج تفکر شیعی باشد.

حجت الاسلام فلاحی گفت: وقتی مردم کشورهای مختلف و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در مسیر پیاده‌روی اهتمام جوانان ایرانی و شیعی نسبت به دستورات دینی را مشاهده کنند آنگاه شیفته مکتب تشیع می‌شوند.

وی از شهید حاج قاسم سلیمانی و ویژگی‌های این شهید یاد کرد و گفت: رفتار و اعمال دقیق این شهید بزرگوار موجب شد که افراد بسیاری شیفته مکتب تشیع و انقلاب اسلامی شوند و این رفتار و اعمال باید در جامعه معرفی و ترویج شود.

ارسال نظرات