۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۱۹۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

شناخت ظرفیت های کشور و دشمن شناسی از ویژگی های نخبگان ایرانی

شناخت ظرفیت های کشور و دشمن شناسی از ویژگی های نخبگان ایرانی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: نخبه ایرانی باید ضمن شناخت ظرفیت‌های کشور دشمن شناس نیز باشد و از استعداد‌های خدادادی خود برای حل مشکلات استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله اعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به وظایف بانوان در جامعه اسلامی گفت: بانوان حیا و عفت خود را نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی با اشاره به تولیدات سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغداری و گلخانه ای، افزود: در حال حاضر ۸ محصول زراعتی و ۱۶ محصول باغی در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برگزاری نمایشگاه فردخت در کاشان اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از متخصصان دانشگاهی و بسیجی با دعوت از طراحان کشور سبب شد تا ۱۲ استان کشور در نمایشگاه فردخت کاشان، بهترین طرح‌های هنری و فرهنگی و پوشیده با قیمت‌های مناسب را ارائه کنند.

به گفته وی برگزاری نمایشگاه فردخت در کاشان یک سنت حسنه در برابر سنت برهنگی غربی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره) گفت: حاج آقا مصطفی خمینی(ره) قلب امام بود، اما دشمن گریه علنی امام را هرگز ندید و امام با این الگوی عملی راه را به خانواده شهدا نشان داد.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان کشور، گفت: نخبه کسی است که استعداد خدادادی دارد و با تلاش و همت از خداوند برای حل مشکلات کشور و پیشرفت و توسعه کمک و یاری می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه از نخبگان انتظار می‌رود نسبت به ظرفیت‌های کشور آگاه باشند، افزود: ابتدای انقلاب اسلامی کشور دارای ۵ هزار هیئت علمی بود که این میزان امروز با ۲۵ برابر افزایش به یکصد هزار نفر هیئت علمی در دانشگاه‌ها رسیده است.

وی افزود: ربات انسان نما، پهباد ایرانی، دستاورد‌های پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی و شبیه سازی، انتقال ماهواره به فضا، دستاورد‌های انرژی هسته ای، ساخت واکسن‌های پچیده ازجمله واکسن کرونا تنها بخشی از دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ایران تهدید تحریم دارویی دشمن را تبدیل به فرصت کرد و موفق به ساخت ۶ واکسن ایرانی شد و امروز جمهوری اسلامی ایران تبدیل به کشور صادرکننده واکسن شده است.

وی با بیان اینکه نخبه ایرانی باید ضمن شناخت ظرفیت‌های کشور دشمن شناس نیز باشد و از استعداد‌های خدادادی خود برای حل مشکلات کشور استفاده کند، اظهار داشت: دشمن خیلی تلاش کرد تا دانشگاه‌ها را تعطیل کند چرا که توان دیدن پیشرفت‌های ایران اسلامی را ندارد.

به گفته وی امروز دولت وظیفه دارد تا اشتغال متناسب با نخبگی جوانان و امکان ادامه تحقیقات و اتصال آن‌ها به مراکز علمی را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به عبرت‌های اغتشاشان اخیر در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: ریزش‌ها و رویش‌ها انقلاب اسلامی از جمله عبرت‌های اغتشاشان اخیر است.

وی افزود: دشمن به دنبال اهداف شوم در شمال ایران و کشور ارمنستان بود، اما سپاه با اقدام به موقع خود در اقلیم کردستان چنان سیلی محکمی به منافقان زد که اسرائیل و ترکیه و آذربایجان را به وحشت انداخت و آن‌ها را از توطئه شوم خود در آذربایجان پیشیمان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به شیوع آنفلونزلا در کشور به رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد و افزود: بی توجهی و عدم رعایت مسائل بهداشتی سبب تشدید ویروس آنفولانزا و شلوغی مطب پزشکان و بیمارستان‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تبریک هفته تربیت بدنی به ورزشکاران، به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که به ورزش امر به معروف است اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما در همه رشته‌های ورزشی باید سرآمد و در اوج باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات