۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۲۴۰۰۴
سردار کاجی ابراز کرد؛

قم؛ سرآمد و پیشتاز عرصه ایثار و شهادت

قم؛ سرآمد و پیشتاز عرصه ایثار و شهادت
راوی دفاع مقدس با نام بردن از شهدای بزرگ شهر قم گفت: اولین شهید دانش آموز روز ۱۹ دی، شهید حیدر رضایی به شهادت رسید و قم پیشتاز شهادت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا سردار حسین کاجی راوی دفاع مقدس در کنگره 6090 شهید استان قم که پیش از ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران برقرار شد، گفت: با نام و یاد اولین خانواده شهید این شهر و دیار شروع می کنیم که حضرت معصومه پدر، برادر و برادرزاده اش در راه خدا شهید شدند و به روایتی خود وی نیز به شهادت رسید.

وی با اشاره به بانوی مؤمنه ای که در زمان کشف حجاب رضاخانی مورد خشونت مزدوران پهلوی اول قرار گرفت، گفت: ماموران حکومت پهلوی زن چادری دیدند که از حرم حضرت معصومه بیرون آمد و با باتوم به جانش افتادند و کتکش زدند اما چادرش را محکم گرفت و فرار کرد و به خانه رسید؛ تعصب زن قمی را ببینید که وقتی رسید خانه از غصه اینکه مأموران شاه چادر از سر او کشیدند در خانه دق کرد و به شهادت رسید.

سردار کاجی با اشاره به پیشتازی قم در عرصه ایثار و شهادت، تصریح کرد: اولین دانش آموز شهید در اولین ساعات شروع انقلاب حیدر رضایی است که روز 19دی در قم به شهادت رسید. افتخار ما این است که امیر شهدای ارتش در قم دفن است و امام در تشییع جنازه شهید فراشاهی شرکت کرد و برایش نماز خواند که شهید ارتشی است.

وی با اشاره به شهدای خارجی دفن شده در قم اظهار داشت: جوان اهل قطیف اموال خود را فدای انقلاب کرد و در دفاع مقدس شهید شد و وصیت کرده بود که در قم دفن شود و وقتی جنازه شهید را به قم آوردند دست در جیبش کردند که نوشته بود مال و جان را تقدیم انقلاب کردم و از امام زمان خواستم که به من ثابت کند که عاقبت من چه می شود؛ در خواب دیدم که چهارقبر را به من نشان دادند و معنایش را نفهمیدم؛ اگر در گلزار شهدای علی ابن جعفر سر قبر این جوان بروید می بینید که 4 شهید اهل قطیف کنار هم دفن هستند.

راوی دفاع مقدس با اشاره به شهیدی که تحت تأثیر انقلاب اسلامی و شعارهای «یا مهدی ادرکنی» از پاریس به ایران آمد و شهید شد گفت: از زبان امام معصوم چهار پیش بینی در خصوص قم صورت گرفته که عبارتند از دفن دختری از اهل بیت(ع) در قم، انتقال علم از نجف به قم، برپایی قیامی در قم از نسل اهل بیت(ع)؛ امروز همه درگیری ها با جبهه کفر بر سر این است که پیش بینی چهارم تحقق پیدا نکند و آن قیام مهدی(عج) در قم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای نهضت امام خمینی به ایشان گفتند با کدام نیرو می خواهی بجنگی که گفت سربازان من در گهواره ها هستند و آن زمان زین الدین ها در گهواره ها بودند و در آینده فرمانده لشکر امام شدند.

ارسال نظرات