۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۲۶۲۸۰
نماینده، ولی فقیه در کاشان:

ورزش مهم ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است

ورزش مهم ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی ورزش را مهمترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: قدرت بدنی و سلامت جسم از مهمترین دستاورد‌های ورزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر و اعضای کمیته‌های هیات بدنسازی و پرورش اندام کاشان، گفت: ورزش مهمترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش در کاشان توانسته فرهنگ یک منطقه وسیعی از این شهرستان را تحت تأثیر قرار دهد، افزود: با حمایت مردم، برخی مسؤولان و خیرین گسترش رشته‌های مختلف ورزشی رزمی تکواندو، وشوو، بوکس، کشتی و باستانی در یک منطقه سبب شده تا قهرمانان زیادی از این منطقه به ورزش کشور معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قدرت بدنی و سلامت جسم را از مهمترین دستاورد‌های ورزش دانست و ابراز داشت: امیرمومنان(ع) در موضوع تقوا و عمل صالح انسان می‌فرماید، دو روز انسان نباید مساوی باشد و در ورزش نیز دو روز یک ورزشکار نباید با یکدیگر مساوی باشد و با انجام تمرینات ورزشی روز به روز پله‌های پیشرفت را طی کند.

وی یادآور شد: شهید ابراهیم هادی اگر در مدت زمان هفت دور یک تسبیح را شنا می‌کرد از روز نخست چنین توانایی را نداشته بلکه با تلاش و کوشش و انجام تمرینات مستمر به تدریج به چنین درجه‌ای از توانمندی در ورزش رسید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه اگر هر روز یک ورزشکار از روز قبل از آن قوی‌تر و آماده‌تر باشد یک امتیاز است، اظهار داشت: برای اینکه نام کاشان در هر رشته‌ای در کشور و در جهان بدرخشد حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به میزبانی کاشان در مسابقات قهرمانی جهان در رشته پاورلیفتینگ در اواسط اسفند ماه سال جاری ادامه داد: برگزاری مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ جهان در شهرستان افتخاری بزرگ برای کاشان و نشان دهنده قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: شهید سعید طوقانی رکوردار رشته چرخ تیز زورخانه با ۳۰۰ دور در یک دقیقه از ورزشکاران مطرح باستانی کار کاشان بوده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم تجلیل از قهرمانان و نام آوران ورزش کاشان در مصلی نماز جمعه کاشان تأکید کرد و گفت: تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کاشان حرکتی انگیزشی برای ورزشکاران است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات