۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۲۶۳۱۵
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

حادثه تروریستی شاهچراغ چهره ضدبشری آمریکا را به جهان نشان داد

حادثه تروریستی شاهچراغ چهره ضدبشری آمریکا را به جهان نشان داد
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز چهره تروریسم و عوامل ضدانقلاب و ضدبشریت به مانند آمریکایی ها و داعش را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز چهره تروریسم و عوامل ضدانقلاب و ضدبشریت مانند آمریکایی ها و داعش را به جهانیان نشان داد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: در اغتشاشات اخیر همه دیدیم که تعداد زیادی از حافظان امنیت این کشور به دست عده ای فریب خورده و تجزیه طلب به شهادت رسیدند و بی شک خون این شهدا برای همیشه در تاریخ این نظام و انقلاب ماندگار خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که در دیدار با خانواده شهدای حرم شاهچراغ انجام شد، باید یاد و خون شهدا اغتشاشات اخیر مانند خون شهیدان کربلا در روز تاسوعا و عاشورا در کشور زنده نگه داشته شود.

آیت الله علما با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) اظهار کرد: پیروان حضرت مسیح علیه السلام باید اخلاق و سیره این پیامبر بزرگ خداوند متعال را الگوی زندگی خویش قرار دهند، زیرا نام این حضرت بارها در قرآن کریم به نیکی آمده است و هرگونه توهین به این رسول خدا همانند توهین به خداوند است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: حضرت مسیح دارای اخلاقی نیکو و بی نظیر بودند و همین امر باعث شد که امام راحل در اوایل انقلاب در بیانیه ای از پیروان این پیامبر بخواهند که رفتار و منش ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: در آستانه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی هستیم، این حرکت نقش مهمی در باسواد شدن بسیاری از اقشار جامانده از تحصیل در کشور گردید که جای دارد از زحمات کسانی همانند حجت الاسلام قرائتی که در این امر تلاش های بسیاری داشته اند تقدیر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت فاطمه الزهرا (س)، گفت: حضرت صدیقه کبری (س) الگویی بی نظیر در جهان هستی است.

آیت الله علما افزود: طبق روایات وجود این بانوی بزرگ یکی از علل و دلایل خلقت بشر می باشد و در باره در مذهب شیعه و سنی احادیث و روایات بسیاری درباره این بزرگ بانوی اسلام داریم و باید زن مسلمان این حضرت را به عنوان الگو و سیره زندگی خویش قرار دهد.

براساس این گزارش در این خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، محمدطیب صحرایی؛ استاندار جدید کرمانشاه با مردم این شهر از نزدیک دیدار و گفتگو کرد./1400/

ارسال نظرات