۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۲۶۳۶۳
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در گفت‌وگو با رسا:

رسانه های داخلی مراقب باشند در مسیر دشمن حرکت نکنند

رسانه های داخلی مراقب باشند در مسیر دشمن حرکت نکنند
عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر رسانه ای به غلط اخبار دشمن را برجسته می کند، رسانه های انقلابی با جهاد تبیین این اشتباه را پاک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا علم الهدی عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان و با اشاره به تاثیرگذاری بسیج در جامعه اسلامی ایران گفت: امام راحل پس از تسخیر لانه جاسوسی امر به تشکیل بسیج دادند و تهدیدات آمریکا و قدرت های بزرگ، امام را ابداً از موضع خود تغییر نداد.

وی در ادامه با بیان این که فرمایشات بسیار پرمعنا و جذاب مقام معظم رهبری از رسانه های عمومی در هفته بسیج منتشر شد، ابراز کرد: همه بر این مطلب آگاهی دارند که رهبر انقلاب- این جانشین برحق امام خمینی(ره)- در جایگاهی هستند که امروزه راه امام راحل را به بهترین بیان تبیین می فرمایند که از آن جمله اهمیت تشکیل بسیج در انقلاب اسلامی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: امام بدون ترس از آمریکا و قدرت های آن روز فرمود ملت ایران 20 میلیون بسیجی دارد و این عنوان 20 میلیون بسیجی به قدری در دنیای آن روز جذاب بود که توانست با سرعت تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کند و به این موضوع بارها در کلام رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اظهار اینکه امام با جمله «ای کاش من بسیجی بودم» به دنبال تبیین این امر و واژه مقدس بودند، تصریح کرد: امام در باطن واژه بسیج هدفی والاتر از داستان نظامی داشتند، چرا که وقتی جنگ تمام شد یک نغمه ای پیش آمد که برخی بیان می کردند دیگر بسیج لازم نیست؛ اما امام فرمود بسیجی باید در عرصه علم و دین حضور داشته باشد؛ چون هدف بسیج در فرهنگ، گفتمان سطح جهانی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما دیگر مثل گذشته نیست که در مرزهای ایران مانده باشد، خاطرنشان کرد: امام قبل از تسخیر لانه جاسوسی فرمودند ما می خواهیم انقلاب را صادر کنیم و بعدها نیز این را بیان کردند.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: جنگ هشت ساله بار سنگینی بر جامعه ما بود که بدون داشتن یک بسیج نیرومند امکان نداشت مشکلات جامعه حل شود و امام مشکلات کشور را از همان زمان با بسیج اقشار مختلف مردم و صنوف حل کرد و چنان حرکتی به وجود آورد که سد مستحکم بیست میلیونی با نیروی ایرانی مقتدر و فارغ از گرایش ها را به وجود آوردند و حقیقتاً ارتش بیست میلیونی شدند و امروز هم چنین است.

وی با بیان اینکه حضور چشم گیر مردم در سیزده آبان صدای ملت ایران بود، عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مردم همان هایی هستند که به تشییع کشتگان مظلوم ما آمدند، مردم همین هایی هستند که مشت محکم به دهن تروریست ها و داعشی ها زدند، مردم ما همان هایی هستند که روز خطر به میدان آمدند؛ اما برخی با نادیده گرفتن، سیاه نمایی و بزرگ کردن جمعی اغتشاشگر، فریب سازی کرده و فضا را برای جامعه خصوصاً نسل جوان، تیره و تار می کنند.

استاد حوزه علمیه قم بار دیگر تاکید کرد: مردم ولایتمدار ایران و میهن دوست ایرانی، همان گونه که در گذشته پای سخن امام و رهبر مقتدر ایران بودند، امروز هم اگر مقام معظم رهبری فراخوانی دهند، همان بسیج بیست میلیونی ما؛ بلکه بیشتر پای کار نظام و انقلاب خواهند آمد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان اظهار داشت: اگر رسانه ای به غلط اخبار دشمن را برجسته می کند، باید رسانه های انقلابی و گروه های خدمتگزار فعال با جهاد تبیین این اشتباه را پاک کنند و رنگ آمیزی و آدرس غلط باید بوسیله رسانه پاک شود و دشمنان بدانند که دنیا نمی تواند انقلاب نورانی ما را خاموش کرده و به شکست بکشاند و از سوی دیگر داخلی ها نیز مواظب باشند در مسیر دشمن قدم نگذارند.

ارسال نظرات