۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۷۵۳۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هنرمندان با خلق آثار هنری با دنیای استکبار مقابله کنند

هنرمندان با خلق آثار هنری با دنیای استکبار مقابله کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز دنیای استکبار با جبهه حق و اسلام ناب مخالف است و مقابله با این مخالفت را هنرمندان در خلق آثار هنری خود باید نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در نخستین رویداد هنری شهید اردهال که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) گفت: امروز نیز همانند صدر اسلام دنیای استکبار با جبهه حق و اسلام ناب مخالف است و مقابله با این مخالفت را هنرمندان در خلق آثار هنری خود باید نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه تسبیح حضرت زهرا(س) یادگاری از آن بانوی بزرگ اسلام برای ما است، افزود: این تسبیح تنها ذکر نیست و برای تقویت قدرت حضرت نیز بود و امام خمینی(ره) نیز برای تقویت خود از این تسبیح استفاده می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید، اگر روح و نیت قوی باشد جسم را به دنبال خودش حرکت می‌دهد، گفت: شهید ابراهیم هادی در دفاع مقدس زمانی که احساس ضعف می‌کرد تسبیح فاطمه زهرا(س) را می‌خواند و بوت قلب می‌گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه برگزاری نخستین رویداد هنری شهید اردهال را یک رخداد با عظمت دانست و ابراز داشت: اهل بیت(ع) کریم هستند و هر گامی که برای اهل بیت(ع) برداشته شود چندین برابر آن را جبران می‌کنند.

وی به برخی از محور‌های مغفول مانده‌ای که می‌توانست جزء محور‌های نخستین رویداد هنری شهید اردهال قرار داشته باشد اشاره کرد و گفت: درخواست سفیر و نماینده امام محمد باقر(ع) از سوی مردم کاشان که نشانه بصیرت و دین داری مردم کاشان است می‌توانست یکی از محور‌های این رخداد هنری باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به شخصیت برجسته امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) افزود: علی ابن امام محمد باقر(ع) فرزند امام و نماینده دو امام معصوم به عنوان ولی فقیه در منطقه کاشان به کاشان اعزام و نخستین نماز جمعه را در مسجد جامع کاشان اقامه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: هنرمندان می‌توانند شهادت مظلومانه علی ابن باقر(ع) و دستگاه ظالم بنی امیه آن زمان را با ظلم دستگاه استکباری و بنی امیه این زمان گره بزنند و متصل کنند.

وی با اشاره به استمرار بصیرت و پیوند با خاندان اهل بیت و ولایت مداری مردم منطقه کاشان ابراز داشت: زنده نگداشتن شهادت فرزند امام باقر(ع) توسط مردم منطقه کاشان، اعلام آمادگی به امام زمان(عج) و یاری ایشان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ستاد نماز جمعه همزمان با شهادت علی ابن باقر(ع) تولیدات نخستین رویداد هنری شهید اردهال را در قالب نمایشگاه در محل مصلی نماز جمعه برگزار کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات