۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۷۲۷۵۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

غربی‌ها با نگاه ابزاری به زن جایگاه و شأن آن‌ها را زیر سؤال می‌برند

غربی‌ها با نگاه ابزاری به زن جایگاه و شأن آن‌ها را زیر سؤال می‌برند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زنان، گفت: غربی‌ها با نگاه ابزاری به زن جایگاه و شأن آن‌ها را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه استان که در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای غربی با نگاه ابزاری به زن بدترین جنایت‌ها را در مقابل زنان انجام می‌دهند.

وی افزود: آن‌ها برای زنان به‌عنوان مادران و همسران اهمیتی قائل نیستند اما با ابزارهای تبلیغاتی این موضوع را به سایر کشورهای مسلمان تعمیم می‌دهند درصورتی‌که مسلمانان به زنان اهمیت بسیاری داده و برای آن‌ها ارزش قائل هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: جمهوری اسلامی هم برای زنان اهمیت بسیاری قائل بوده و به آن‌ها شأن و منزلت بخشیده است و به همین دلیل دشمنان این نگاه ارزشمند جمهوری اسلامی را به زنان برنمی‌تابند و با توسل به انواع و اقسام حیل تلاش می‌کنند به این نظام خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: ازجمله اقداماتی که جمهوری اسلامی در حوزه زنان انجام داده است حضور فعال بانوان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است به‌طوری‌که آن‌ها در دانشگاه سهمی بیش از 50 درصد داشته و نرخ باسوادی در بین آن‌ها هم بیش از 80 درصد است و همچنین بسیاری از پزشکان متخصص کشور بانوان هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: با توجه به این موارد می‌بینیم که نظام اسلامی به بانوان و جایگاه آنان در جامعه توجه بسیاری دارد اما دشمنان با هجمه سازی تلاش می‌کنند این اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه زنان نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته تلاش و دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی فقط معطوف به زنان نیست آن‌ها در تمام موارد تلاش می‌کنند تا مشروعیت این نظام را زیر سؤال ببرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: دشمنان برای اینکه به این اهداف خود برسند تلاش می‌کنند تا با برهم زدن امنیت کشور جلوی رشد و پیشرفت کشور را گرفته و به این طریق مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در این اغتشاشات کینه و دشمنی خود را به‌ حد اعلا رسانده و به‌طور آشکار با انواع و اقسام تبلیغات رسانه‌ای خود تلاش کردند نقاط قوت نظام را از بین برده و با تغییر و انحراف ذهن مردم آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری ادامه داد: در حقیقت هدف دشمنان از این اغتشاشات و ایجاد ناامنی در دانشگاه‌ها ناامن جلوه دادن ایران به‌عنوان کشوری امن در منطقه و توقف پیشرفت علمی در کشور بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هدف اصلی دشمنان افزون بر ایجاد ناامنی در کشور ضربه زدن به ولایت‌فقیه بود و زمانی که با هوشیاری مردم به نتیجه نرسیدند مجله‌ای که درگذشته به حضرت مسیح، حضرت مریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) اهانت کرده بود وارد شد و به مقام مرجعیت اهانت کرد که مردم آن را محکوم کردند تا بدانند نمی‌توانند مقابل مردم ولایت دوست کشور بایستند.

گفتنی است، پس از برگزاری نماز جمعه مردم مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان به خیابان آمده و از مقام مرجعیت دفاع کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن محکوم کردن اهانت سخیف نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت شیعه، با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل، بر تبعیت و حمایت قاطع خود از رهبری تأکید کرده و از دستگاه دیپلماسی خواستند تا به این‌گونه اقدامات دولت فرانسه، پاسخ قاطع دهد.

محمدحسین چاوشی

هادی رحیمی
ارسال نظرات