۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۸۰۴۸

گزارشی از مراسم گرامیداشت شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی در حرم بانوی کرامت

گزارشی از مراسم گرامیداشت شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی در حرم بانوی کرامت
مراسم گرامیداشت شهدای بمباران هوایی سال ۱۳۶۵ و شهدای گروه سرود دانش آموزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران هوایی سال 65 و شهادت 9 نفر از دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی، شنبه 1 بهمن 1401 با حضور قشر های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار گردید. 

در ابتدای این مراسم، مجری برنامه به تبیین واقعه یکم بهمن 65 پرداخت و گفت: در جریان بمباران هوایی شهر مقدس قم در سال 1365 تعداد 120 نفر از مردم قم به شهادت نائل آمدند و همچنین 9 نفر از دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی که در مسیر بازگشت از سینما تربیت بودند، همگی به شهادت رسیدند. 

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی برگزار شد

سخنران این مراسم، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون با اشاره به شکست ارتش بعث از رزمندگان اسلام، گفت: زمانی که ارتش رژیم بعث صدام با تمام قوا به میدان آمدند، اما نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند، طی اقدامی سخیف به بمباران شهر های ما روی آوردند که سهم مردم قم در این بمباران ها بیش از هزار و هشتصد شهید است. 

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی برگزار شد

وی با بیان لزوم شناخت دشمن و ابزار های دشمن ابراز داشت: در گذشته، جوانان ما مورد هجمه جنگ های سخت قرار گرفتند و دشمن از روبرو با جوانان ما جنگ می ورزید لکن امروز مسئله فرق کرده است و جوانان ما، دشمن را در روبروی خود مشاهده نمی کنند، اما بسیار ساده اندیشی است که ما فکر کنیم دشمن، دست از دشمنی خود برداشته است، زیرا تا زمانی که اسلام وجود دارد، دشمن هم با مسلمانان به دشمنی می پردازد. 

حجت الاسلام تراشیون گفت: در زمانه امروز، جوانان ما باید نسبت به دو مسئله همت بگمارند یکی این که کید و مکر دشمن را بشناسیم و هوشیار باشیم که کید و مکر دشمن، به تناسب اقتضائات زمان، متغیر است. دومین مطلب این که دشمن تمام قوای خود را به کار بسته است تا نقاط قوت ما را هدف قرار بدهد مثل این که در زمان ما دشمن به تخریب ولایت فقیه پرداخته است که این خود نشانگر اهمیت این مسئله است زیرا دشمن می داند که اگر ولایت فقیه را تضعیف کند، در حقیقت اسلام را تضعیف خواهد کرد. 

وی با اشاره به سخنان امام خامنه ای درباره کرامت بانوان، گفت: بزرگترین ظلمی که غرب در حق زن کرده این است که اصالت و ماهیت زن را از او گرفته و زن را همانند مرد قرار داده است. وقتی هویت و اصالت زن از او گرفته شود، ما نمی توانیم هیچ جایگزینی برای آن پیدا کنیم و وقتی می بینیم دشمن، زن را هدف قرار داده است، معلوم می شود که این خود یک نقطه قوت است. 

در ادامه این مراسم، گروه سرون یاران منجی 313، ضمن شبیه سازی گروه سرود شهدای یکم بهمن مدرسه قطب راوندی، به پایداری در راه این شهیدان، تاکید کردند. 

کربلایی جواد برزگر، به عنوان مداح این مراسم، بعد از بیان اشعاری در مدح ائمه اطهار(ع) به مناسبت ایام شهادت حضرت ام کلثوم(س) به روضه خوانی پرداخت. 

در پایان این مراسم، تعدادی از دانش آموزان شهر مقدس قم، با نام گروه سرود کمیل، سرودی زیبا را همخوانی کردند.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی برگزار شد

ارسال نظرات