۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۲۹۶۷۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

کرونا نشان داد که باید در زمینه سلامت به معنویت هم توجه کرد

کرونا نشان داد که باید در زمینه سلامت به معنویت هم توجه کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سلامت و امنیت در دوران امروز بیش از گذشته در کنار هم قرارگرفته و قرآن می تواند پلی بین این دو مهم در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، دکتر مهدی مصری در مراسم افتتاحیه دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین‌المللی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و حضور پرشور مردم اظهار داشت: بصیرت مردم حق جو سیلی محکمی به‌صورت دشمنان و خنثی کننده توطئه و دشمنی ابرقدرت‌ها با نظام جمهوری اسلامی بود.

وی به همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم، جامعه المصطفی العالمیه و فرهنگستان علوم پزشکی در برگزاری همایش اشاره کرد و افزود: توجه به آموزه‌های دینی در حوزه سلامت بیشتر شده و مخاطبان خود را پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: سلامت و امنیت در دوران امروز بیش از گذشته در کنار هم قرارگرفته و قرآن می تواند پلی بین این دو مهم در جامعه باشد زیرا با وجود ریشه‌های فرهنگ دینی مردم باید به این مهم با نگاهی ویژه توجه صورت گیرد.

وی با یادآوری بحران‌های دوران کرونا اظهار کرد: درس کرونا به همگان این بود باید معنویت در حوزه سلامت وارد شده و در کنار اخلاق در جامعه رواج پیدا کند تا بتواند به کمک بشریت بیاید.

مصری تأکید کرد: آموزه‌های دینی و وحیانی باید به علوم سلامت در جامعه جهت دهد و آموزه‌های دینی به مهم‌ترین عنصر حیاتی جامعه که فرهنگ است ورود کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه ابعاد مختلف علوم دینی هنوز به‌خوبی شناخته‌نشده و باید نیازهای بشر که در قرآن آمده است به‌خوبی شناسایی و بررسی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان علوم غربی را برای بشر آسیب‌زا خواند و ابراز کرد: شناخت روابط بین جامعه، معنویت، اخلاق و دانش بسیار مهم بوده و باید این حوزه‌ها با هم هماهنگ و با معنویت همسو شود و این همایش‌ها به کشف این روابط بسیار کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر لزوم کشف روابط بین معنویت و سلامت گفت: دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» می‌تواند در کشف روابط بین معنویت و سلامت کمک کند تا در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ رواج پیدا کند.

گفتنی است، پرچم متبرک حرم مقدس امام علی(ع) در مراسم آغاز به کار دهمین همایش ملی « قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین‌المللی رونمایی شد.

ارسال نظرات