۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۳۰۷۶۶
حجت‌الاسلام ملک زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا مطرح کرد؛

پروژه مسمومیت‌ها؛ انتقام دشمن از دلدادگی دانش‌آموزان به نظام و رهبری

پروژه مسمومیت‌ها؛ انتقام دشمن از دلدادگی دانش‌آموزان به نظام و رهبری
استاد حوزه گفت: دانش آموزانی که دشمن انتظار داشت به خیابان‌ها بیایند و آشوب کنند؛ در روز ۱۳ آبان مشت محکمی در دهان دشمنان اسلام و ملت ایران زدند.

اشاره: فراخوان جدی و همه جانبه ضد انقلاب برای تعطیلی مدارس سراسر کشور، با سرپیچی دانش آموزان و حضور شجاعانه آن‌ها سر کلاس‌های درس با شکست روبرو شد؛ اما این دشمنان حضور مردم را تاب نیاوردند و با تدارک مسمومیت‌ها در مدارس سراسر کشور در این روز، خشم و انتقام سختی را از این دانش آموزان گرفتند. حالا که مشخص شد چه کسانی به دنبال تعطیلی مدارس ذیل شعارهای پوچ و توخالی که به ظاهر طرفدار حقوق بانوان است، حتی اجازه تحصیل را به دانش آموزان و دانشجویان دختری که صادقانه و صمیمانه پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، نمی‌دهند و همانند بهانه‌ای که در شهادت کیان پیرفلک آورده‌اند، مدعی شده‌اند که کار خودشان است!

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ حجت‌الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رفت تا با وی پیرامون ابعاد مسمومیت‌های دانش آموزان دختر سراسر کشور گفت‌وگو کند.

رسا ـ تحلیل شما درباره ابعاد مسمومیت‌ها و نقش دشمن در آن چیست؟

واقعیت این است که ما امروز با دشمنانی سر و کار داریم که در طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب نشان دادند که از هیچ گونه خصومت و سبوعیتی در برابر ملت ایران فروگذار نیستند. بعد از اغتشاشاتی که بعد از شهریور سال جاری اتفاق افتاد، دشمنان سعی کردند که در واقع مردم را به صحنه بیاورند و تمرکز اصلی آن‌ها نیز بر روی دانش آموزان و قشر جوان به ویژه دختران بود.

آن‌ها انتظار داشتند که جمعیت کثیری از نوجوانان و جوانان را به صحنه بیاورند؛ ولی علی رغم تمام تلاشی که انجام دادند؛ اما جمع محدودی از افراد را هیجان زده و فریب دادند که به میدان آوردند تا وارد اغتشاش شوند. البته بعد از آن شاهد بودیم که در 13 آبان امسال یک حضور تاریخی از سوی جوانان و نوجوانان در ایران رقم خورد. روز دانش آموز، یک روز تاریخی بود که دانش آموزان به میدان آمدند و همبستگی خودشان با نظام را در این راهپیمایی اعلام کردند.

طبیعی است که دشمن از این قضیه بسیار عصبانی شد. الآن هم دشمنان از این قشر دانش آموز انتقام می‌گیرند و سعی می‌کنند کینه و عدوات خودشان را نشان بدهند.

به همین خاطر دشمنان الآن دارند انتقام خود را از ملت به ویژه از قشر دانش آموز و دختران می‌گیرند، کسانی که انتظار دشمن می‌رفت تا به ندای دشمنان لبیک بگویند، به خیابان‌ها بیایند و آشوب کنند؛ اما آن‌ها در روز 13 آبان مشت محکمی در دهان دشمنان اسلام و ملت ایران زدند. به همین جهت دشمنان الآن انتقام خود را از این قشر می‌گیرند. در مقابل نیز ما ملت ایران باید طبق روال گذاشته هوشیاری و بصیرت خودمان را حفظ کنیم.

رسا ـ نقد شما درباره تحلیل‌های مضحکی که جمهوری اسلامی را در آن مقصر و عامل می‌داند چیست؟ از سویی نظام در اوج قدرت قرار دارد و آن عفو پدرانه رهبر انقلاب درباره اغتشاشگران و این اتفاقات کوچک و کور با این ابعاد گسترده قابل مقایسه نیست که نظام بخواهد سرمایه انسانی خودش را هدف قرار بدهد.

دشمنان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با هر دشمنی و خصومتی که علیه ملت ایران مرتکب می‌شدند، همین شعار را تکرار کردند. آن‌ها پیش خود این تحلیل را داشتند که ما هر کاری خواستیم انجام می‌دهیم و بعد به گردن خود نظام می‌اندازیم. ما در اغتشاشات اخیر هم شاهد بودیم که آن‌ها در حرم حضرت شاهچراغ جنایت کردند و گفتند کار خودشان است.

دشمنان در قسمت‌های شرق و غرب کشور جنایت کردند و گفتند کار خودشان است. حتی آمبولانس آتش زدند و گفتند کار خودشان است؛ اما واقعیت این است که این حرف‌ها برای ملت ایران هیچ رنگ و بویی ندارد. مردم ایران از همه وقایع اطلاع دارند و با هیچ عقل سلیمی نمی‌توان پذیرفت که نظام با دست خود برای خود مشکل درست کند و هزینه بسازد. بنابراین این نشان دهنده همان مصداق روایتی است که دشمنان اسلام را خداوند متعال احمق آفریده که تصور می‌کنند با این جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند و به گردن نظام می‌اندازند می‌توانند در حقیقت باعث اخلال و آشوب شوند؛ اما این در حالی است که آن‌ها بیشتر حماقت و نادانی خودشان را ثابت می‌کنند.

رسا ـ چرا دشمنان و رسانه های معاند و خائن داخلی و خارجی به دنبال تخریب حوزه علمیه در اتفاقات اخیر هستند؟

اینها نشان می‌دهد که دشمنان نمی‌دانند و اسلام و حوزه علمیه را نمی‌شناسند. ما اسلامی داریم که بیشترین تأکید را بر تحصیل علم هم برای دختر و هم برای پسر دارد. اسلام تأکید می‌کند علم فضلیتی است که باید در هر شرایطی آن را به دست آورد. بنابراین اینها نشان می‌دهد که آن رسانه‌ها شناخت صحیحی از دین اسلام ندارند که می‌آیند چنین اتهامی را متوجه جامعه اسلامی و حوزه علمیه قم که خود مروّج احکام اسلامی است، می‌کنند.

بنابراین اگر واقعاً نظام بنا دارد که مدارس دخترانه را تعطیل کند و جلوی تحصیل آن‌ها را بگیرد؛ چرا معاندین تأکید دارند که مدارس تعطیل شود؛ اما نظام زیربار نمی‌رود؟ نکته اینجاست که دشمنان دائم در حال فشار هستند که مدارس را باید تعطیل کنید؛ اما نظام حاضر نیست و تلاش می‌کند که با شناسایی عاملان این جنایت در حقیقت به روند تحصیلات دانش آموزان و به ویژه دختران که در این قضیه هدف قرار گرفته شده‌اند، هیچ خللی وارد نگردد. پس قضیه کاملاً روشن است. در واقع آن کینه توزی و حماقت دشمنان نیز در این ماجرا آشکار است.

رسا ـ سخن شما برای مردمی که این چند روز خانواده‌ها و عزیزانشان در معرض تهدیدات قرار گرفته‌اند چیست؟

واقعیت این است که باید بیش از پیش دشمنان خود را بشناسیم. الآن باید ببینیم که چه کسانی ابراز دلسوزی می‌کنند. برای مثال سفیر آلمان که دارد برای وضعیت مسمومیت دانش آموزان به ظاهر دلسوزی می‌کند؛ اما آیا دلسوز ملت ایران هستند؟ آلمانی که خود با فروش بمب‌های شمیایی به رژیم بعث عراق باعث مجروحیت و شهادت جمع کثیری از جوانان و نیروهای همین ملت شد و جمع کثیری از جانبازان شیمیایی که هنوز در حال قربانی شدن از جنایات رژیم آلمان هستند، واقعاً چنین کشوری می‌تواند دلسوز ملت ایران شود؟

فرض کنید مریم رجوی که خود سردسته منافقینی است که در روز روشن خانواده یک پاسدار را به جرم انقلابی بودن از بچه کوچک و زن و مرد را به آتش می‌کشیدند و از بین می‌بردند آیا می‌توانند دلسوز ملت ایران باشند؟ بنابراین بیشتر این دشمنان هستند که دارند خودشان را نزد ملت ایران رسوا می‌کنند که ابراز دلسوزی می‌کنند. در مقابل ملت ما هوشیار و بیدار است که دشمنان خود را بیش از پیش می‌شناسد و قطعاً هوشیاری خود را بیش از گذشته حفظ خواهد کرد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات