۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۳۰۷۹۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

نقش مهم مرکز خدمات حوزه در کاهش دغدغه های طلاب

نقش مهم مرکز خدمات حوزه در کاهش دغدغه های طلاب
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأسیس مرکز خدمات حوزه برای طلّاب را با برکت دانست و گفت: مرکز خدمات حوزه علمیه نقش مهمی در کاهش دغدغه‌های بیمه و درمان طلاب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در دیدار با حجت الاسلام میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه، سفر‌های استانی وی را قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری سفر‌های استانی و سفر به شهرستان کاشان هم سبب تقویت مسؤولان شهرستانی زیر مجموعه مرکز خدمات و هم رفع مشکلات شهرستان‌ها است.

وی تاسیس مرکز خدمات حوزه علمیه برای طلّاب را با برکت است دانست و افزود: مرکز خدمات حوزه علمیه نقش مهمی در کاهش دغدغه‌های بیمه و درمان طلاب مدارس علمیه دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خانواده طلّاب را بسیار قانع دانست و با اشاره به اینکه حقوق دریافتی طلاب جوان از حوزه اندک و ناچیز است، گفت: قدرت خرید طلاب جوان حتی برای خرید مایحتاج ضروری خانواده به شدت پایین است.

وی با اشاره به اینکه طلاب پایه‌های یک تا شش حوزه در شدیدترین مضیقه مالی هستند، گفت: با این شهریه مدارس علمیه، طلاب غیر بومی و شهرستانی حتی برای تهیه بلیط رفت و برگشت به شهرستان برای دید و بازدید خانواده خود عاجز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از مهمترین عوامل کاهش ورودی‌های به حوزه را مشکلات معیشتی طلاب دانست و افزود: یکی از دلائل استقبال اعزام به خدمت سربازی طلاب دریافت شهریه‌های اندک است که برای کاهش این آسیب برای طلاب پایه یک تا شش باید تدابیری اتخاذ شود.

وی مطیع‌ترین افراد نسبت به ولایت را طلاب مدارس علمیه دانست و بر اجرای طرح‌های تشویقی تأثیرگذار برای طلاب مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: امروز رهن مسکن و تهیه مسکن مهمترین دغدغه برای ازدواج است.

به گفته وی حوزه باید فرهنگ لذت حلال و شادی را پیگیری کند و برای ترویج آن با توسعه اماکن ورزشی و انجام فعالیت‌های ورزشی که مهمترین عامل جذب به مساجد و نماز جمعه است سرمایه گذاری کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان مدیریت مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان در اجرای طرح هجرت و روحانی مستقر را توانمند و ورود مرکز خدمات حوزه علمیه و برنامه ریزی برای مساجد و ائمه جماعت را حائز اهمیت دانست و افزود: مساجد سنگراست و محراب مساجد محل حرب و رویایی انسان با دشمن درون و بیرون است.

وی بر ارزشی کردن فرهنگ محلات از طریق مسجد تراز تأکید کرد و گفت: نماز جماعت در مساجد تنها نباید صرف اقامه نماز باشد، بلکه باید مسجد را با قرآن و حدیث تبدیل به مَدرَس کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین کاهش جمعیت را خطر جدی برای کشور دانست و ابراز داشت: نرخ رشد یک و نیم درصدی جمعیت ایران خطر بزرگی است که برای رفع این خطر جدی فرهنگ ازدواج‌های آسان در جامعه باید ترویج شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات