۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۳۲۰۴۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر به میزان آشنایی آن‌ها با قرآن است

برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر به میزان آشنایی آن‌ها با قرآن است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بزرگترین برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر را میزان آشنایی آن‌ها با قرآن دانست و گفت: تلاوت قرآن همراه با ترجمه و تدبر در قرآن مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب در جلسه قرائت قران نیروی مقاومت بسیج به لزوم رعایت آداب قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: نخستین آداب قرائت قرآن با وضو بودن است.

وی یکی دیگر از آداب قرائت قرآن را تلاوت از روی قرآن دانست و افزود: حتی اگر حافظ قرآن باشید آیات قرآن را باید از روی کتاب قرآن تلاوت کرد، چرا که در همان لحظه هنگام تلاوت قرآن خداوند هم قاری قرآن و هم والدین او را مورد رحمت قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تلاوت زیاد قرآن را یکی دیگر از آداب قرائت قرآن اعلام کرد و با اشاره به اینکه به معانی قرآن باید دقت کرد چرا که قرآن سبب هدایت است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان روزی ده جزء قرآن قرائت می‌کرد.

به گفته وی بزرگترین برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر، میزان آشنایی آن‌ها با قرآن است از رو تلاوت قرآن همراه با ترجمه قرآن و تدبر در قرآن مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: امروز استکبار با چاپ میلیون‌ها قرآن توسط عربستان مخالف نیست، اما با چاپ قرآن با روایت اهل بیتی مخالف است.

وی در ادامه به لزوم داشتن اخلاق کریمه و تجلی آن در وجود خود اشاره کرد و اظهار داشت: در منزل با همسر و فرزندان و درمحیط کار با همکاران و ارباب رجوع خوش اخلاق باشید چرا که امام رضا(ع) می‌فرماید، نزدیک‌ترین افراد در قیامت به من انسان‌های خوش اخلاق‌تر وافرادی که نسبت به خانواده خود مهربان ترباشند هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تأکید بر اینکه علم فرَار است و با یادداشت کردن و نوشتن علم را باید در بند کشید، گفت: بزرگترین حسرت روز قیامت عدم شناخت از امیرمومنان (ع) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات