۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۳۳۵۱۲
امام جمعه موقت کاشان:

همه مشکلات ناشی از انحصارطلبی و زیاده خواهی است

همه مشکلات ناشی از انحصارطلبی و زیاده خواهی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند به اندازه‌ای به انسان نعمت داده است که نه تنها توان شکر آن را ندارد و نه توان شمارش آن را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب درتفسیر آیه ۳۴ سوزه مبارکه حضرت ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در دو آیه قبل به گوشه‌هایی از نعمت‌های خود اشاره کرد و در این آیه نیز اشاره اجمالی کوتاه به رحمتی که به انسان دارد اشاره کرده است.

وی افزود: خداوند از همه خواسته‌های انسان آنچه به صلاح او باشد می‌دهد چرا که خداوند درعین اینکه الرحم الراحمین است، در عین حال علم و حکمت به همه موضوعات دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند آنچه را که بنده اش با زبان قال و یا با زبان حال از او درخواست کرده است فقط آنچه به صلاح انسان است تضمین کرده است، حتی غذای ویژه نوزاد را قبل از تولدش آماده کرده است.

وی ادامه داد: نوزاد به اندازه‌ای ناتوان است که حتی توان دورکردن یک پشه را از خود ندارد، اما خداوند مادری مهربان را در کنار او قرار داده است تا از او حفاظت و پاسداری می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار نعمت‌های خداوند برای انسان را غیر قابل شمارش و بی نهایت دانست و با بیان اینکه انسان باید شکرگذار نعمت‌های خداوند باشد، اظهار داشت: نعمت‌های بی شمار خداوند به اندازه‌ای بی پایان است که انسان توان شمارش و توان شکر همه آن‌ها را ندارد.

وی هدف اصلی خداوند از خلقت را انسان دانست و با اشاره به اینکه همه نعمت‌هایی را که خداوند آفریده است در خدمت انسان است، ادامه داد: انسان برخی اوقات حتی توان شکر یکی از نعمت‌های خداوند را نیز ندارد.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: خداوند به اندازه‌ای به انسان نعمت داده است که نه تنها توان شکر آن و نه توان شمارش آن را دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان در مقابل نعمت‌های بی شمار و بی پایان خداوند ناسپاس است، از این رو خداوند در این آیه پاسخ یک اشکال را داده است و گفته است با وجود این همه نعمت و امکانات رفاهی و تفریحی، اما با مشکلات زیادی روبرو است.

وی ادامه داد: امروز با وجود امکانات زیادی که در اختیار انسان است، اما به دلیل انحصار طلبی و زیاده خواهی انسان‌ها مشکلات زیادی گریبان‌گیر انسان است.

به گفته وی اگر انسان‌ها زیاده خواه نباشند و به آنچه دارند قناعت داشته باشند و از حق خود تجاوز نکنند و به مال دیگران دست درازی نکند هیچ مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امروز در کشور هر آنچه را که نیاز باشد وجود دارد و امکانات و سرمایه‌های انسانی و مالی و مادی فراوانی وجود دارد و به لحاظ جغرافیایی و سوق الجیشی ایران تواتمند است، اما اگر مشکلات زیادی روبرو هستیم برای این است که زیاده خواه هستیم و به آنچه که داریم قانع نیستیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر امروز با تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه دشمن روبرو هستیم برای این است که دشمن ایران را که بهترین بازار تجارت دنیا را از دست داده است.

وی ادامه داد: این ویژگی‌های انسان‌های معمولی است که از راه خدا دور باشند، اما انسان‌هایی که در مسیر تربیت دینی باشند، شاکر هستند و زیاده طلب نیستند و به آنچه که دارند قانع هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات