اعزام بیش از ۱۲ هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، از فعالیت بیش از ۲۵۰ گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد ۳هزار نفر مبلغ و ۲هزار نفر همیار در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مدارس، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.
مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ده هزار و پانصد مبلغ و نزدیک به دوهزار نفر همیار مبلغ که در مجموع اعزام رمضان امسال را به بیش از ۱۲هزار نفر رساند در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد ۱۶۱۴ مبلغ خواهر بوده اند.
وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۶۶۴۷ مبلغ بوده و ۲۱۱ گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده اند افزود: امسال به لطف خدا و عنایت و پیگیری ریاست محترم دفتر و معاون محترم فرهنگی وتبلیغی تفاهم خوبی با ارتش برقرار شد که عده ای از مبلغان عزیز به پادگان ها و سایر مراکز ارتش اعزام شدند و بنابر نظرسنجی صورت گرفته بیش از ۸۷% از هماهنگی انجام شده و ظرفیت بالای تبلیغی این مراکز اعلام رضایت نموده اند چراکه مخاطب جوان ایشان نیاز و علاقمندی خوبی به مباحث را بروز داده است.
حجت الاسلام شریعتمداری یادآور شد: علاوه بر ارتش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آستانه مقدسه حضرت معصومه، سازمان زندان ها، دفاتر ائمه محترم جمعه، کانون های مساجد و سایر مراکز فرهنگی نیز از ظرفیت مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی بهره بردند.
مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال بسیار تبلیغ اولی ها بود که با توجه به آنلاین شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان تر حوزه بودیم.
وی ادامه داد: افزون بر مطلب فوق، با مساعدت و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، طلاب همیار گروه های تبلیغی که در مناطق مختلف کشور در کنار گروه های تبلیغی فعالیت داشتند که این فعالیت ها ثبت و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام شریعتمداری بیان کرد: از دیگر تفاوت هایی که اعزام سال جاری را با سال های گذشته متمایز کرده و در برنامه تبلیغی ماه رمضان موثر واقع گردید، بهره گیری از اطلس مسائل و آسیب شناسی نقاط مختلف بر اساس مشارکت خود مبلغان بود که کلیه مبلغان می توانستند، مسائل منطقه تبلیغی خود را با برش شهرستانی مشاهده کنند.
مدیرکل تبلیغ عمومی خاطر نشان کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری توسط مبلغان می توان به «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم» «استقامت ورزی و امید» «جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج» و .... اشاره نمود.
وی با اشاره به دریافت گزارش های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: به فضل الهی گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است بعنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.