۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۳۴۱۰۳
آیت‌الله حسینی همدانی:

بیانیه گام دوم سند راهبردی و نقشه راه دهه‌های پیش روی ماست

بیانیه گام دوم سند راهبردی و نقشه راه دهه‌های پیش روی ماست
امام‌جمعه کرج با اشاره به اهمیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان داشت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب سند راهبردی و نقشه راه دهه‌های پیش روی ماست.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع استادیاران سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام البرز با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید رجایی محمد شهر کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان داشت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب سند راهبردی و نقشه راه دهه‌های پیش روی ماست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم سند چشم‌انداز چهل‌ساله آینده انقلاب را ترسیم می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی یکم خردادماه سال ۱۳۹۸ نسخه‌ی عملیاتی بیانیه گام دوم را تبیین کردند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه روح عملیاتی شدن این بیانیه در حلقات میانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به هفت دستاورد، هفت ظرفیت و هفت مأموریت اشاره کردند که تأکید کردند دستگاهی نیست و باید به‌گونه‌ای مردم محور انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از تأکیدات بیانیه گام دوم جذب نخبه‌های فکری و افراد خاص است، گفت: باید روش جذب مطلوب این افراد را یاد گرفت و سپس برای آن اقدام داشت.

وی در ادامه بابیان اینکه مؤمن بدون برنامه نیست، گفت: برای به ثمر رسیدن موضوع باید طبق برنامه عمل کرد که در این رابطه نیز باید به مسئله شناسی توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: رهبری دربیانی می‌فرمایند: «نهضت مسئله محوری و نقش‌آفرینی تخصصی توصیه همیشگی ما بوده است».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به چرخه‌ی حل مسئله اشاره کرد و گفت: چرخه‌ی حل مسئله چهار محور دارد که عبارت است از: «شناخت مسئله و پاسخ‌یابی»، «گفتمان سازی»، «مطالبه گری» و سپس «اقدام».

وی با تأکید بر اینکه مسئله شناسی امری بسیار مهم و دقیق است، به بیان تفاوت مشکل و مسئله پرداخت و گفت: مشکل حل نمی‌شود مگر آنکه تبدیل به مسئله شود و سپس با حل مسئله مشکل حل خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه مسئله شناسی نقش موتور محرکه را دارد، گفت: باید حلقات صالحین تبدیل به مکانی برای طرح مشکلات و مسئله یابی شوند تا بتوان از طریق مسئله شناسی و پاسخ‌یابی به حل مشکلات پرداخت.

ارسال نظرات