۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۳۵۲۴۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تقویت زیرساخت‌های قرآنی مستلزم هم‌افزایی همه نهادها است

تقویت زیرساخت‌های قرآنی مستلزم هم‌افزایی همه نهادها است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، گفت: تقویت زیرساخت‌های قرآنی در استان مستلزم هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز، در جلسه شورای هماهنگی توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌های آموزش قرآن در استان تقویت شود.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های آموزش قرآن در استان همت همگانی می‌طلبد و این‌گونه نیست که یک‌نهاد و یا اداره خاصی این مسئولیت خطیر را بر عهده داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر اهمیت تقویت زیرساخت‌های قرآنی در استان، اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های قرآنی در استان تقویت شود بی ترید آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد.

وی بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌های قرآنی مستلزم همکاری و هم‌افزایی تمام نهادها است، ادامه داد: در این راستا باید تمام سمن‌ها و تشکل‌های مردمی پای‌کار آمده و در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر اهمیت و نقش قرآن در زندگی، تصریح کرد: قرآن به‌عنوان کامل‌ترین کتاب اخلاق هدایت‌گر خوبی برای بشریت محسوب می‌شود و بی‌تردید تقویت زیرساخت‌های آن در جامعه موجب خیروبرکت فراوان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، گفت: این رویداد بزرگ آثار و برکات بسیاری برای استان دارد و در این رابطه باید ستادی تشکیل شود.

گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم(ع) از 16 اردیبهشت‌ماه امسال آغازشده و تا 15 خردادماه ادامه دارد و ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال است.

این مسابقات در بخش معارف عمومی، تخصصی، بخش گروهی، بخش آوایی انفرادی برگزار می‌شود که شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف قران کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات