۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۳۷۳۲۱
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های نهمین جشنواره هنر آسمانی

گزارشی از روند فعالیت های نهمین جشنواره هنر آسمانی
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری از ارسال تعداد ۱۶۷۷ اثر در سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر به نهمین جشنواره هنر آسمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره هنر آسمانی که با حضور هنرمندان حوزوی در سالن همایش های مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به موضوعات مورد اهتمام در نهمین جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: در این جشنواره موضوعاتی همچون حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی، مسجد تراز اسلام و انقلاب اسلامی و موضوع یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم آثار طلاب دریافت شده است.

وی افزود: تعداد ۱۶۷۷ اثر آثار هنری طلاب می باشد و که در موضوع شعر ۳۶۹ اثر، در شعر نو ۱۹۷ اثر، داستان ۸۱۶ اثر، پژوهش هنر ۱۹۳ مقاله، ۵۶ پایان نامه و ۴۶ کتاب به جشنواره رسیده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان داشت: تعداد شرکت کنندگان در نهمین جشنواره هنر آسمانی ۶۰۹ نفر از طلاب و فضلای خواهر و برادر بودند که ۲۸۱ نفر از آنان از طلاب برادر و ۳۲۸ نفر از طلاب خواهر آثار خود را ارائه کرده‌اند و نسبت به دوره هفتم ۳۷ درصد افزایش آثار را داشتیم و این نشان از رشد هنر در حوزه های علمیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه 1677 اثر در سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، ابراز کرد: در موضوع تبیین دستاوردهای نظام اسلامی 455 اثر، عفاف و حجاب 521 اثر، مسجد طراز اسلامی 153 اثر، حکومت اسلامی و ولایت فقیه 94 اثر، آسیب های اجتماعی 192 اثر و در موضوع یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم 362 اثر به دبیرخانه رسیده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه اظهار داشت: فراخوان آثار این دوره از جشنواره در آذر ماه سال گذشته آغاز شد و پس از ارزیابی و داوری آثار، امروز اختتامیه جشنواره را برگزار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش شعر(کلاسیک و نو) 227 نفر با مجموعا 566 اثر شرکت کردند. در بخش داستان (داستان کوتاه، رمان و داستان بلند، زندگینامه، روایت، گزارش، خاطره و سفرنامه) 282 نفر شرکت کردند و مجموعا 816 اثر به دبیرخانه رسید. در بخش پژوهش هنر(مقاله، پایان نامه و کتاب) 100 نفر شرکت کردند و مجموعا 295 اثر به دبیرخانه رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری از راه اندازی بخش بین الملل جشنواره هنر آسمانی خبر داد و بیان داشت: در این دوره، طلاب و روحانیون غیرایرانی که در نمایندگی های داخل کشور جامعه المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل هستند، آثار هنری خود را به دبیرخانه اختصاصی که در جامعه المصطفی تاسیس شده ارسال کردند و از سال آینده از طلاب غیر ایرانی در جهان که نمایندگی های المصطفی در آن کشورها فعال هستند دریافت آثار خواهیم داشت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه اظهار داشت: در این دوره نسبت به دوره مشابه خود یعنی دوره هفتم که سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر موضوع آن بود 37 درصد رشد آثار داشتیم. کیفیت آثار در این دوره بالاتر بوده است و سال به سال کیفیت آثار ارسالی بهتر می شود.

ارسال نظرات