۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۳۷۵۹

اعزام مبلغ با استفاده از سامانه اینترنتی سمتا آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز برای نخستین بار به صورت گسترده و سراسری، اعزام مبلغ با استفاده از سامانه سمتا آغاز خواهد شد.
نشست خبري معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود مدنی، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: برای نخستین بار به صورت گسترده و سراسری، اعزام مبلغ با استفاده از سامانه سمتا آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که در مسأله مهم تبلیغ باید به صورت همه جانبه از ابزارهای نو استفاده کرد در ادامه افزود: آسان سازی کارها، اطلاع رسانی شفاف و امکان مدیریت و ملی از اهداف راه اندازی سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام مدنی اظهار داشت: مبلغان می توانند با استفاده از اینترنت، اینترانت و پایگاه محلی، برای درخواست اعزام، مشاهده آزمون ها و دسترسی به پرونده های شخصی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: همچنین در فازهای بعدی، نهادهای درخواست کننده می توانند با ورود به این سامانه درخواست مبلغ کرده نیازهای تخصصی خود را بیان کنند.

معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: سامانه سمتا این قابلیت و ظرفیت را دارد که از سوی نهادهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد و امیدواریم با استفاده دیگر نهاد ها از این سامانه یک نوع هماهنگی در اعزام مبلغ ایجاد شود.

وی بیان داشت: نام نویسی از ساعت پانزده امروز، سه شنبه ششم بهمن ماه آغاز می شود و پنج اپراتور برای کسانی که امکان دسترسی به اینترنت و اینترانت را ندارند در دفتر تبلیغات از مبلغان نام نویسی می کنند.

حجت الاسلام مدنی با اشاره به مشکلات پیش روی مبلغان در نام نویسی، خاطر نشان کرد: ممکن است مبلغان به دلیل حجم گسترده ورود یا اختلال در شبکه، در نام نویسی دچار مشکل شوند که پیشاپیش از ایشان عذرخواهی می کنیم.

وی در تشریح برنامه های پیش رو برای گسترش این سامانه یادآور شد: افزودن بانک اطلاعات محتوایی و اطلس جغرافیای فرهنگی تبلیغی از برنامه های این معاونت در گسترش سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: نام نویسی از مبلغان در سامانه سمتا، به صورت محدود و آزمایشی در ماه مبارک رمضان و محرم انجام پذیرفته و موفقیت آمیز بوده است.

وی ابراز داشت: در زمینه ساماندهی تبلیغ، در جلسه قبلی شورای عالی تبلیغ، بنا شد ستادی برای ساماندهی نهاد های موجود تشکیل شود و در اجرا و ابلاغ سیاست های شورای تبلیغ و تقسیم کار این نهاد ها نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام مدنی تأکید کرد: اعضای ستاد مشخص شده اند و منتظر هستیم هرچه سریع‌تر این ستاد تشکیل شود و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب شاهد برکات این ستاد باشیم.

گفتنی است، مبلغان می توانند برای نام نویسی در سامانه سمتا، به نشانی اینترنتی http://www.samta.ir  مراجعه کنند./919/پ202/ف.

ارسال نظرات