۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۳۷۶۷۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

جایگاه حفظ سلامت و رشد قوای جسمانی و روحی از دیدگاه اسلام

جایگاه حفظ سلامت و رشد قوای جسمانی و روحی از دیدگاه اسلام
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ورزشکاران با ایمان، با جسم سالم و ذهن قوی می‌توانند درعصر ظهور در خدمت دولت مهدوی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ ورزشکاران تکواندو که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: اگر امام زمان(عج) ظهور کند همین بچه‌های ورزشکار با جسم سالم، ذهن قوی و با ایمان می‌توانند در خدمت دولت مهدوی قرار داشته باشند.

وی افزود: ورزشکاران با ایمان، با جسم و تن سالم و ذهن قوی می‌توانند در عصر ظهور در خدمت دولت مهدوی باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، ﺣﻠﻘﻪ‌ای ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﺯ ﻳﺎﻗﻮﺕ ﺳﺮﺥ ﺑﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﺋﻰ ﺍﺯ ﻃﻼ است که اگر ﺣﻠﻘﻪ به ﺩﺭ ﺯﺩﻩ شوﺩ ﺻﺪﺍی «یا علی» ﻃﻨﻴﻦ ﺍﻧﺪﺍﺯمی ﺸﻮﺩ.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی می‌فرماید، علت این که صدای یا علی از این درب بهشت می‌آید برای این است که صاحب آن خانه بهشت است و صاحبِ بهشت نیز امیرمومنان(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن از نیرومندی برخی بندگان الهی خبر داده و آن را به عنوان یک امتیاز و صفت ستودنی برشمرده است، گفت: در روایات ائمه معصومین نیز برخی از انواع ورزش آمده و برای داشتن یک برنامه ورزشی همیشگی تأکید شده است.

به گفته وی و بنا بر شواهد تاریخی برخی از رشته‌های ورزشی در زمان پیامبراکرم (ص) و امامان معصوم رایج و مورد توجه بوده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: انسان از همان ابتدا که متولد می‌شود زندگی را با تحرک آغاز می‌کند و از این راه زمینه رشد وسلامتی خود را فراهم می‌کند.

حجت الاسلم والمسلمین حسینی یادآور شد: حفظ سلامت و رشد قوای جسمانی و روحی از امور لازم و ضروری هر انسان عاقل و خردمند است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات