رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت بی همتای رصد و پژوهش برای طراحی عملیات فرهنگی گفت: ما باید به طور علمی و کامل بر تحولات زیرپوستی جامعه و تحرکات دشمنان اشراف داشته باشیم و خط مقدم این نبرد در همین افکارسنجیها و پیمایشهای دقیق علمی است.
حجت الاسلام قمی افزود: کار فرهنگی بدون راهبرد و اقدام منسجم و نقطهزنی نمیتواند مؤثر واقع شود و ضرورت تأسیس مؤسسه بینا و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده باقرالعلوم، مؤسسه بینا، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و... در خانواده سازمان تبلیغات اسلامی همین موضوع است. مؤسسه بینا باید چشم بینای طراحان و سیاستگذاران فرهنگی در سطح کلان مدیریتی و هم چنین مجموعههای مردمی برای طراحی عملیات فرهنگی باشد.
در این مراسم که با حضور حجج اسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان، رضا عزت زمانی معاون فرهنگی، دکتر احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی اصغر سهرابی معاون راهبردی سازمان برگزار شد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید طه نیرهدی مدیر پیشین مرکز رصد بینا را مدیری دلسوز و تلاشگر دانست و همچنین علیرضا نائینی مدیرعامل جدید مرکزرصد بینا را مدیری علمی و اهل کار و تحقیق و آشنا به یافتههای علمی یاد کرد و از او خواست، محصولات رصد را به گونهای در اختیار مدیران قرار دهند تا از پیچیدگیهای خاص برای اجرا بدور باشد.
در این مراسم با تقدیر از مدیرعامل پیشین مرکز رصد بینا حکم مدیر جدید نیز توسط رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به وی اعطاء شد. گفتنی است علیرضا نایینی فارغالتحصیل کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه تهران و سطح 1 و 2 حوزه علمیه است. او پیش از این سابقه فعالیت در مراکزی چون بنیاد ملی خانواده، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، شورای جوانان صدا و سیما و همکاری در تدوین سند افق رسانه (بخش جوانان) و مرکز آفرینشهای هنری سازمان بسیج را داشته است.