۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۳۸۰۲۷
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان:

کشف حجاب، نابودی هویت و ریشه تاریخی زن ایرانی است

کشف حجاب، نابودی هویت و ریشه تاریخی زن ایرانی است
اصفهان – پدرام فر گفت: کشف حجاب، دوری از ریشه‌ها و اصالت و در واقع بریدن از هویت و ریشه تاریخی زن ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر پنجشنبه شب به مناسبت به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در ویژه برنامه «محترم بانو» گرامیداشت یاد و خاطره شهیده محترم سادات قاضیان فینی از شهدای کشف حجاب رضاخانی در تالار شهر شهرداری کاشان برگزار شد، گفت: بانو قاضیان نمونه و الگوی مقاومت و ایستادگی در مقابله با فرهنگ ستیزان است.

وی با اشاره به اینکه لباس و پوشش و حجاب در ایران قدیم فقط به عنوان یک فضیلت دینی نبوده بلکه نشانه عزت، اصالت و هویت بوده است افزود: بانو قاضیان بین حجاب، عفت و پوشیدگی با عریانی و بی بند و باری، پوشیدگی و حجاب را حتی به جان خود انتخاب می‌کندو تا پای جان از این گوهر حفاظت نموده و تن به عریانی نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: کشف حجاب، دوری از ریشه‌ها و اصالت و در واقع بریدن از هویت و ریشه تاریخی زن ایرانی است.

پدرام فر با اشاره به اینکه نهضتی که امروز امثال بانوی شهیده به راه انداختند، الگویی برای حتی دختران اروپایی و آمریکایی و دیگر ملل جهان شده است، ابراز امیدواری کرد جوانان و بانوان مسلمان ایرانی با تمسک به معارف الهی و اسلامی و با شناخت مباحث انسانی و روانشناسی، ترفند‌های دشمن را شناخته و با مقاومت در مقابل دشمنان، وظیفه خود را شناخته و برای حفاظت از ایمان، بنیاد خانواده و سلامت اجتماعی و انسانی تلاش کنند.

همچنین فاطمه هوشینو «اتسوکو هوشینو» بانوی مسلمان شده ژاپنی نیز در رابطه با روند مسلمان شدن خود، عشق و ارادت به اهل بیت (ع) به ویژه امام زمان (عج) سخن گفت و با ذکر خاطره‌ای از اقامه نخستین نماز خود، کتاب «تولد در توکیو» با موضوع زندگی نامه خودش را معرفی کرد.

لازم به ذکر است، ویژه برنامه «محترم بانو» گرامیداشت یاد و خاطره شهیده محترم سادات قاضیان فینی همراه با تقدیراز بانوان کاشانی، اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان و نخبگان فرهنگی، هنری و اجتماعی و معرفی گروه‌های برتر جشن «فرشتـه‌شو» با موضوع تولید پادکست، کلیپ و سایر محصولات رسانه‌ای در خصوص شبهات حوزه عفاف و حجاب از سوی دختران دانش‌آموز، شامل نمایشگاه ملزومات حجاب، اجرای سرود توسط گروه باران و ارائه ایده‌ها، الگو‌ها و تجربیات موفق و تولیدات مرتبط برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات