۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۳۸۶۵۷

حمایت قاطع مجمع نمایندگان طلاب از نیروی انتظامی

حمایت قاطع مجمع نمایندگان طلاب از نیروی انتظامی
جامعه اسلامی بر پایه تعالیم و آموزه های دینی و اسلامی خود از فرهنگ مترقی اسلامی برآمده از احکام شریعت برخوردار است و همگان نسبت به حفظ، تقویت و ترویج آن موظفند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب در بیانیه ای حمایت خود را از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در این بیانیه ضمن تأکید بر شریعت و حفظ آموزه های آن بر مسؤولیت همگان در این خصوص تصریح شده است.  

بسم الله الرحمن الرحیم
بی شک هر جامعه ای دارای شاخصه های هنجاری خاص خود است.

جامعه اسلامی نیز بر پایه تعالیم و آموزه های دینی و اسلامی خود از فرهنگ مترقی اسلامی برآمده از احکام شریعت برخوردار است و همگان نسبت به حفظ، تقویت و ترویج آن موظفند.

در این بین وظیفه حکومت و دولت اسلامی در کنار آحاد ملت، وظیفه ای دوچندان و ذاتی است.

در چند روز اخیر و پس از اقدام به کشف حجاب عده ای، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بر حسب وظیفه ذاتی خود به عنوان بازوی نظارتی و مجری قوانین انتظامی، در جلوگیری از هنجارشکنی و هتاکی قانون شکنان، اقدام به مقابله با مظاهر کشف حجاب و منافی قانون نموده است و در مقابل، شاهد هجمه ناشی از عدم تعهد و یا عدم درک اهمیت موضوع به این نیروی مقتدر و انقلابی هستیم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، خطاب به ملت شریف و همه مسئولان امر، نکاتی را در این خصوص تقدیم می دارد.

1) حمایت از گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در میان اقشار مختلف و سطوح مختلف سنی، وظیفه ای همگانی است. حوزه علمیه، آموزش و پرورش، آموزش عالی، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه وزارت خانه ها و نهادهای فرهنگی مختلف موظف به ادای نقش فعالانه و وظیفه مستقیم و بنیادی خود در زمینه فرهنگی هستند.

2) وضعیت موجود هشداری نسبت به آینده فرهنگی کشور، نه تنها در بحث حجاب که در مسائل مختلف فرهنگی و حتی حوزه های دیگر است. ضمن لزوم علاج وضعیت موجود، داشتن برنامه آینده محور در این خصوص امری ضروری و بی نهایت مهم است.

3) برقراری سیستم یکپارچه هشدار و برخورد مستقیم و غیر مستقیم با قانون شکنان در کنار اجرای برنامه های آموزشی و تاثیرگذار ضروری است. هتاکان به فرهنگ و دین و ارزش ها باید خود را زیر ذره بین نظارتی گسترده بخش های مختلف دیده و در قالب یک سیستم یکپارچه مورد مواخذه قضائی و غیر قضائی قرار گیرند.

4) نیروی انتظامی در عین حالی که در رأس حامیان امنیت عمومی ملت قرار دارد اما در مواردی مورد هجمه ناجوانمردانه رسانه ای و فشار از سوی دلباختاگان به فرهنگ غربی یا بهانه جویانی که در همه مسائل، فرصت را برای انتقاد و حمله به ملت و دولت و حکومت مهیا می بینند، قرار می گیرد. در حالی که حمایت متقابل از این نیروی جان بر کف و میدان داران تامین امنیت که هر روز شاهد فداکاری آنان در مرزهای کشور، مقابله با قاچاق و نیز تامین امنیت هستیم و در این راه، جان خود را نذر ملت و اسلام نموده اند، وظیفه ای همگانی است.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن حمایت قاطع از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تصمیمات اخیر فرماندهی جدید آن، خود را موظف به همراهی با آن نیرو دانسته و همگان را به پشتیبانی و حمایت از آنان دعوت می نماید.

ارسال نظرات