۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۷۳۸۷۶۷
رییس شورای هیئت های مذهبی کشور خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای محلات در لرستان

برگزاری یادواره شهدای محلات در لرستان
حجت الاسلام دریکوند با اشاره به اینکه یادواره شهدای مداح در روز اول ماه محرم برگزار شد، گفت: یادواره شهدای محلات نیز طی این دو ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام روح الله دریکوند، ظهر امروز، در شورای هیئت های مذهبی استان با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تسلیت ایام عزاداری محرم، گفت: به فرموده آیت الله گلپایگانی سه گروه بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند.

رییس شورای هیآت های مذهبی کشور افزود: این سه گروه کسانی هستند که به پدر و مادر احترام می گذارند، برای سید و الشهدا اشک می ریزند و کسانی که در دستگاه سیدالشهداء خدمت گزاری می کنند.  

وی با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا خاطرنشان کرد: جایگاه شهید خارج از حساب و کتاب است و خودش باید انتخاب کند در کجای بهشت قرار بگیرد.

حجت الاسلام دریکوند در ادامه بیان کرد: امام حسین(ع) محو در خداوند باری تعالی شد و به شهادت رسید و شهدا نیز در راستای اهداف امام حسین(ع) به شهادت رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز همه ما باید در راستای تبیین اهداف شهدا در جامعه گام برداریم و فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه سازیم.

حجت الاسلام دریکوند اظهارکرد: تمثال مبارک شهدا در جایگاه هیآت های مذهبی نصب است و این فرهنگ ایثار و شهادت در مناطق روستایی نیز در وجود هیآت های مذهبی پر رنگ است.

رییس شورای هیئت های مذهبی کشور یادآور شد: یادواره شهدای محلات تا پایان ماه محرم و صفر در استان به صورت یکجا و یا محله ای برگزار خواهد شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات