۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۳۸۹۹۰
مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین شیراز تاکید کرد؛

لزوم دغدغه مندی حوزه های علمیه در مقابل هتک حرمت به قرآن کریم

لزوم دغدغه مندی حوزه های علمیه در مقابل هتک حرمت به قرآن کریم
حجت الاسلام کاظمی بر لزوم دغدغه مندی حوزه در مقابل هتک حرمت به قرآن کریم تأکید کرد و گفت: علمای بلاد اسلامی باید تعصب و غیرت خود نسبت به قرآن را نشان بدهند.

حجت الاسلام علیرضا کاظمی راد مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، ضمن محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم با اشاره به پیام آیه «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ» گفت: نور خدا قرآن کریم است که بر جامعه بشری نازل شده و دشمنان خدا می خواهند نور خدا را خاموش کنند اما از این غافل هستند که خداوند نورش را در عالم حفظ خواهد کرد هرچند کافران نخواهند چرا که فرمود: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».

وی ترس دشمنان از اثرگذاری بی نظیر قرآن در جامعه جهانی را دلیل دشمنی با آن عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان وقتی می بینند که قرآن به عنوان پیام خدا دل ها را مجذوب می کند و می تواند شفای قلب ها و دردهای جامعه انسانی باشد تلاش می‌کنند که آن را در جوامع کمرنگ کنند و جلوی نورافشانی این نور را بگیرند اما خدای متعال می فرماید که قرآن را از دستبرد دشمنان حفظ می‌کنیم.

این استاد حوزه علمیه سابقه تاریخی اهانت به ساحت مقدس قرآن را یادآور شد و گفت: آن اتفاق زشت و نکبت باری که در کشور سوئد رخ داد چیز جدیدی نیست، توهین به قرآن همزاد با نزول قرآن است و آن روزی هم که این کلمات نورانی از زبان مبارک پیامبر اکرم(ص) جاری می شد، هرکسی به زبانی و طریقی به مقابله به آن می پرداخت.

وی جسارت به ساحت مقدس قرآن را نشان از دروغین بودن ادعای آزادی بیان در غرب قلمداد کرد و اظهار داشت: به دشمنان قرآن می گوییم که با سوزاندن قرآن ذات ناپاک شما آشکار شد و در عصری که مدعی آزادی بیان هستید، ادعاهای دروغین شما مبنی بر آزادی ادیان و آزادی بیان برملا گشت و زشتی و ننگ آن بر دامن شما خواهد نشست.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین شیراز افزود: قرآن کلام الهی است و تا خدا هست قرآن هم زنده است و نورافشانی قرآن ادامه خواهد داشت، قرآن همچنان دل‌ها را و قلب ‌ها را به سمت خودش مجذوب می کند و اثر او در هر قلب و در هر جانی خواهد نشست چراکه وعده خدا تخلف ناپذیر است.

وی با اشاره به پیام تاریخی رهبر انقلاب در پاسخ به هتک حرمت قران در سوئد اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی نورانی به زیبایی هرچه تمام‌تر و با حساسیت هرچه بیشتر فرمودند این برخورد و این رفتار از ناحیه دولت سوئد اعلان جنگ با اسلام هست. سایر علمای بلاد اسلامی نیز باید تعصب و غیرت خود را نسبت به قرآن عزیز نشان بدهند تا کسانی که می‌خواهند جلوی رشد نور قرآن را بگیرند آرزوهای خود را به گور ببرند.

حجت الاسلام کاظمی در پایان به وظیفه حوزه های علمیه در مقابل هتک حرمت به قرآن کریم اشاره نمود و تاکید کرد: توقع می‌رود حوزه‌ های علمیه بالاخص مرکز مدیریت حوزه علمیه و شورای عالی حوزه‌ های علمیه نسبت به این موضوع دغدغه بیشتری داشته باشند و حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند تا اینکه دولت ‌های استعماری و استکباری هرگز نتوانند چنین جنایت هایی را مرتکب شوند.

ارسال نظرات