۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۳۹۱۰۶
رييس كل دادگستری استان اصفهان:

قانون بايد براي همه، يكسان و بدون تبعيض اجرا شود

قانون بايد براي همه، يكسان و بدون تبعيض اجرا شود
اصفهان ـ حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه قانون بايد برای همه یکسان اجرا شود گفت:در برخورد با متخلفين و متجاوزين به منابع ملي و ساخت و سازهاي غير‌مجاز، بدون تبعيض عمل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد.

در اين نشست، حجت الاسلام اسدالله جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان ضمن تسليت به‌مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) و ياران باوفايش با اشاره به سخني از امام حسین(ع) گفت: بنابر سخني نوراني از حضرت امام حسين (ع) كه فرموده‌اند: «هر كس خشنودي خداي متعال طلب كند هرچند كه خشم مردم را در پي داشته باشد خدا او را از مردم بي‌نياز مي‌كند» همه به ويژه مسئولان بايد خشنودي خداوند را محور تصميم‌گيري و اقدامات خود قرار دهند و اگر چنين نكنند و به‌خاطر خشنودي عده‌اي خاص، خشنودي خداوند متعال را در نظر نگيرند در كار و زندگي خود شكست خواهند خورد.

وی افزود: عاشورا همچون دانشگاهي است كه هر كس وارد آن شد و درس‌هاي آن را با نمره قبولي فرا گرفت انساني ماندگار و جاودان خواهد شد و مديران و مسئولان بايد تك تك افراد حاضر در سپاه حق در روز عاشورا را الگوي خود قرار داده و با هيچ فشار و ابزاري از تعهدات و آرمان‌هاي انساني و الهي كوتاه نيايند چون عاشورا صحنه نمايش بالاترين سطح مسئوليت‌پذيري و تكليف‌گرايي بود.

رييس دستگاه قضايي استان اصفهان در ادامه بر لزوم اجراي سريع، درست و كامل آزادسازي هاي حريم و بستر زاينده رود و ديگر منابع ملي تاكيد وکرد و افزود: رفع تصرفات از حريم و بستر زاينده رود و ديگر منابع ملي بايد با سرعت و به طور كامل، دقيق و در تمام نقاط استان انجام شود و هيچ بهانه اي در اجراي آن پذيرفتني نيست.

وي ادامه داد: سازمان آب منطقه‌اي در جهت رفع برخي ابهامات، اقدام به جانمايي و مشخص كردن مجدد حريم رودخانه زاينده‌رود كرده و پس از آن همه افراد و ارگان‌ها موظف به پيروي از قانون خواهند بود .

حجت الاسلام جعفري با بيان اينكه در اجراي قانون همه يكسان هستند، تصريح كرد: در برخورد با متخلفين و متجاوزين به منابع ملي و ساخت و سازهاي غير‌مجاز، بدون تبعيض عمل شود تا اقدامات انجام گرفته در اين حوزه تحت تاثير سلايق و روابط افراد خاص، قرار نگيرد.

رييس شوراي حفظ حقوق بيت‌المال دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: مردم عزیز پيش از اينكه اقدام به خريد يا سرمايه‌گذاري جهت ساخت و ساز در اراضي غيرمسكوني كنند حتما با استعلام از نهادهاي ذيربط همچون سازمان منابع طبيعي، آب منطقه‌اي، جهادكشاورزي، شهرداري‌ها و ... از مجاز بودن ساخت‌وساز اطمينان حاصل كرده و سرمايه‌هاي خود را در معرض تلف قرار ندهند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات