۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۳۷۷۰۹
رییس کل دادگستری اصفهان:

اصفهان بايد به يكي از فعال‌ترين اتاق فكر‌هاي قوه قضاييه تبديل شود

اصفهان بايد به يكي از فعال‌ترين اتاق فكر‌هاي قوه قضاييه تبديل شود
اصفهان ـ حجت الاسلام جعفری گفت: دستگاه قضايي استان باید به یکی از اتاق هاي فکر قوه قضاییه تبديل شود و منبع پیشنهاد و تولید طرح و برنامه برای قوه قضاییه باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، چهارمين نشست شوراي مديران قضايي استان سال 1402 در دادگستري كل استان اصفهان برگزار شد.

در اين نشست كه با حضور دادستان عمومي و انقلاب مركز استان، معاونان رييس كل، دادستان‌ها و رؤساي حوزه‌هاي قضايي سراسر استان برگزار شد حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفري رييس كل دادگستري استان ضمن تبريك فرا رسيدن عيد سعيد غدير با تاكيد بر اهميت پيروي از ولايت، گفت: همه ما بايد  پيروي واقعي از ولايت را محور همه تفكرات و كارهاي خود قرار داده و همواره خود و معرفتمان نسبت به ولایت را افزايش دهيم چرا كه راس همه امور، اصول و فروع و اساس دین ما امامت و ولایت است

وي افزود: ولایت بزرگترین نعمت الهی است و در سایه آن جامعه بشری هدایت شده و به قله كمال رسیده و هزاران شخصيت كامل و تمام عیار تحویل تاریخ و الگوي ماندگار داده است.

رييس كل دادگستري استان پیام اصلي واقعه غدیر را ولایت‌مداری و اطاعت از ولي خدا خواند و خاطرنشان كرد: آنچه كه از واقعه غدير به روح و جان انسان حقيقت‌طلب مي‌تابد پيام ولايت‌مداري است. و هر كس جوياي حیات طیبه است بايد در سایه‌سار ولایت معصومین (ع) زندگي‌كند و در دوران غیبت نيز پيرو ولي فقيه باشد.

حجت‌الاسلام‌ جعفري اضافه كرد: امروز دشمنان ما برای اینکه بتوانند به باورها، اعتقادات و سپس به انقلاب و نظام ما ضربه بزنند، اطلاعات خود را در حوزه معرفت شناختي بالا برده است به همين دليل است كه جهاد تبيين به‌عنوان يك سپر ايمني كه مي‌تواند از نفوذ و ضربه دشمن به باور مردم پيش‌گيري كند، اهميت پيدا كرده است.

رييس دستگاه قضايي استان اصفهان با اشاره به دیدار اخیر مسئولان قضایی كشور با رهبر معظم انقلاب  گفت: باید توجه‌ داشته باشيم مقام معظم رهبری از هر يك از ما به عنوان یک مدیر چه می خواهند؟ و پاسخ به اين سوال محور فعاليت‌هاي ما قرار گيرد.هنگامي كه ما جایگاه و سمتي را با این اهمیت در اختيار داريم باید همه هم و غم خود را برای تحصیل رضایت خداوند به كار بسته حتی اگر مورد تقدیر و تشویق کسی قرار نگیریم.

رييس كل دادگستري استان در ادامه با اشاره به دستور مقام معظم رهبري در خصوص مسأله سلب اعتبار از اسناد غیررسمی اظهار کرد: دادگستري استان در اين خصوص بايد كارهاي زيادي انجام دهد. ظرفیت علمي  و اجرايي استان اصفهان بسیار بالاست. دستگاه قضايي استان باید به یکی از اتاق هاي فکر قوه قضاییه تبديل شود و منبع پیشنهاد و تولید طرح و برنامه برای قوه قضاییه باشد.

حجت الاسلام جعفری در پايان بر حمايت و اجراي كامل مصوبات قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبري  در استان، صيانت مدیران از کارکنان، اخلاق‌مداري در برخورد با مردم، تعامل سازنده و كارگشا با ساير نهادها و هدفمندتر شدن فعاليت‌هاي دستگاه قضايي استان در حوزه پيشگيري از وقوع جرم، احياي حقوق عامه و  مبارزه با مفاسد اداري، اقتصادي، و اجتماعي به‌ويژه در مسأله آزادي‌هاي مشروع تاكيد كرد و گفت: رهبري معظم، تكليف همه مسئولان از جمله قوه قضاييه را متذكر شد و فرمود: هر گونه رفتاري كه به نام آزادي، خلاف شرع مقدس و نامشروع باشد بايد وفق شرع و قانون برخورد كرد البته بايد برخوردها همراه با تدبير و برنامه باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات