۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۳۹۳۳
با حضور آیت الله سبحانی؛

یازدهمین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین همایش کتاب سال حوزه امروز با حضور آیت الله سبحانی و محقان برجسته حوزوی در قم برگزار شد.
كتاب سال حوزه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین همایش کتاب سال حوزه امروز با سخنرانی حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و با حضور پژوهشگران و محققان عرصه دین در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

حضرت آیت الله سبحانی در سخنانی با اشاره به این که باید در عرصه پژوهش‌های حوزوی به سوی افق‌های روشن گام برداریم،‌ گفت: حوزه‌های علمیه باید کمال برتر را پی‌گیری کند. 

استاد خارج حوزه‌ علمیه قم ابراز داشت: باید برای رسیدن به تولید علم، سرمایه‌گذاری کنیم و این مسأله نیز با فراهم کردن ابزار تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه امکان پذیر است.

آیت الله مقتدایی نیز در سخنانی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فداکاری‌ها و ایثار روحانیت به ویژه تأثیرگذاری بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی در ادامه افزود: نسل جدید باید آگاه شود که چه هزینه سنگینی در به دست آوردن انقلاب و نظام مقدس اسلامی شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین خاطر‌نشان کرد: استکبار جهانی‌، صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب و نظام از همان ابتدا در صدد شکست این نظام مقدس بودند تا جایی که برای شکست این نظام در موارد گوناگونی ضرب العجل تعیین کردند.

از برنامه‌های دیگر این همایش تجلیل از مقام علمی علامه سید جعفر مرتضی از علمای شیعه لبنان و گرامیداشت نودمین سالگرد تولد استاد شهید مطهری بوده است.
 
قابل ذکر است، در این همایش 25 محقق و پژوهشگر برگزیده در یازدهمین کتاب سال حوزه معرفی می شوند.

اخبار تکمیلی یازدهمین همایش کتاب سال حوزه به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./918/ت202/س

ارسال نظرات