۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۳۹۴۸۹
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب:

اربعین جریانی ماندگار در جهان اسلام است

اربعین جریانی ماندگار در جهان اسلام است
کرمانشاه ـ تمری گفت: اربعین به‌عنوان حرکت عظیم و جریان ماندگار در جهان اسلام توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند، لذا اربعین را باید بزرگ‌ترین اجتماع جهانی نام ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خسرو تمری امروز در دیدار با جمعی از فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: اربعین به‌عنوان حرکت عظیم و جریان ماندگار در جهان اسلام توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند، لذا اربعین را بزرگ‌ترین اجتماع جهانی باید نام ببریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: این اجتماع به‌نوعی یک رفراندوم معنوی است که بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان برای تحقق گفتمان معنوی به شمار می‌رود.

تمری افزود: به همین خاطر دشمنان به دنبال این هستند این اتفاق بزرگ محدود کنند و به شیوه‌های مختلف مانع شکل‌گیری این رویداد بزرگ جهانی شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب اظهار کرد: هر دستگاهی فعالیت ویژه‌ای به موضوع اربعین اختصاص دادند و خوشبختانه اعتبارات ویژه‌ای در حوزه زیرساختی به این رویداد مذهبی فرهنگی اختصاص داده‌شده است، نهادهای فرهنگی هم علی رغم اینکه اعتبارات خاصی در اربعین اختصاص پیدا نکرده، وظیفه‌دارند از قافله خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) جا نمانند.

تمری گفت: برنامه‌ریزی لازم تدارک دیده‌شده و به پیشنهادات خوبی به اداره کل ارشاد اسلامی پیشنهاد دادیم، در مسیر زوار این برنامه‌ها قابل‌اجرا است، در مسیر رفت‌وبرگشت زوار، برنامه‌های شامل زنده نویسی و خوشنویسی با حضور هنرمندان، اجرای نمایش برای گروه‌های از زائرین که شب اسکان دارند، برگزاری نمایشگاه عکس اربعین، برگزاری نمایشگاه شهدای بازی دراز، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی وصیت‌نامه شهدای شهرستان سرپل‌ذهاب، نمایشگاه ویژه محرم با عنوان کتاب‌های مرتبط با حماسه کربلا و عاشورا و اربعین انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم سرپل‌ذهاب در ایام اربعین پذیرایی خوبی از زائرین عتبات عالیات دارند، در چند سال گذشته هم به نمایش گذاشتند و امسال نیز هم سنگ تمام خواهند گذاشت و سعی خواهند کرد پذیرای خوبی از زوار داشته باشند./1400/

ارسال نظرات