۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۳۹۴۹۸
مدیر مدرسه علمیه خواهران سنقر:

محرم مکتب معرفت، انسانیت، عزت و آزادگی است

محرم مکتب معرفت، انسانیت، عزت و آزادگی است
کرمانشاه ـ حشمتیان گفت: ماه محرم کتابی است بسیار گران‌بها، روز و شب‌ها‌یش، ساعت‌ها و لحظه‌هایش صفحاتی است از درس معرفت، انسانیت، شرافت، عزت و آزادگی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، فرشته حشمتیان، مدیر مدرسه علمیه خواهران سنقر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای برنامه‌های دهه اول و دوم محرم و مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شهرستان سنقر خبر داد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سنقر گفت: زنده نگه داشتن نهضت عاشورا موجب احیاء و ترویج دائمی مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‌ها و تربیت‌ کننده روح حماسه و ایثار است.

حشمتیان اظهار کرد: ماه محرم کتابی است بسیار گران‌بها، روز و شب‌ها‌یش، ساعت‌ها و لحظه‌هایش صفحاتی است از درس معرفت، انسانیت، شرافت، عزت و آزادگی است. عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام باعث زنده نگه‌ داشتن یاد و نام آنها، فرهنگ، مکتب و اهداف متعالی آنان است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سنقر گفت: سوگواری عامل وحدت و رمز پیروزی برای ملت‌ها در طول تاریخ بوده و بیشتر انقلاب‌های دنیا از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته است.

این استاد حوزه خواهران تأکید کرد: در راستای برپایی مجالس سوگواری و بزرگداشت دهه اول محرم برنامه‌های این مدرسه، برپایی مجلس عزاداری و سخنرانی در سه روز آخر دهه اول(هشتم، نهم و دهم محرم) همراه با سخنرانی سه نفر از اساتید برجسته و حضور ۵۰۰ الی هزار نفری از بانوان از جمله این برنامه ها بوده است.

حشمتیان قرائت زیارت ناحیه مقدسه در روز تاسوعا و زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام در روز عاشورا، اعزام بیش از ۲۰ نفر از مبلغین مدرسه به مجالس خانگی شهر و روستا، مساجد و حسینیه‌ها جهت سخنرانی و مرثیه سرایی، پذیرایی از عزاداران مراسم روضه با مشارکت خی‍ّرین بزرگوار را از دیگر برنامه ها این حوزه برشمرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سنقر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم ما نیز از ارادتمندان واقعی آستان مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام و پیروان راستین آن بزرگوار بوده و عنایت ایشان شامل حال تمامی خدمتگزارانش شود./1400/

ارسال نظرات