۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۳۹۶۹۲
مدیر مدرسه علمیه خواهران هرسین:

کربلا جایگاه درست بانوی مسلمان را نشان داد

کربلا جایگاه درست بانوی مسلمان را نشان داد
کرمانشاه ـ مقصودیان گفت: یکی از درس های واقعه کربلا، نشان دادن جایگاه صحیح و نقش زنان در اجتماع است

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مقصودیان، مدیر مدرسه علمیه خواهران هرسین در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش زن مسلمان در نهضت عاشورا، اظهار داشت: حادثه کربلا یکی از مهمترین حوادثی است که تاثیر بسیار شگرفی در تاریخ داشته است و مهمترین رسالتی که بر عهده زنان خصوصا بر عهده حضرت زینب سلام الله علیها و اهل بیت امام حسین (علیه‌السّلام) گذاشته شده بود، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند و پیام آنحضرت را به همگان برسانند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان هرسین نقش حضرت زینب (س) در مدیریت شرایط بحران را یادآور شد و افزود: نقش حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا و سرپرستی کاروان اسرا، درس «مدیریت در شرایط بحران» را می‌آموزد به طوری که ایشان مجموعه بازمانده را در راستای اهداف نهضت هدایت و با هر اقدام خنثی‌کننده نتایج عاشورا از سوی دشمن، مقابله کرده و نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس های واقعه کربلا، نشان دادن جایگاه صحیح و نقش زنان در اجتماع است. آنان با حفظ عفت خود به خوبی این مهم را انجام دادند و شهادت پسر، پدر و شوهر را تحمل کردند و تکیه گاه خانواده در امتحان الهی بودند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران هرسین اظهار داشت: عنصر زن در تربیت و تکوین خانواده و برانگیختن فرزند و همسر در موقعیت های خطیر و تصمیمات بزرگ و سرنوشت ساز نقش اصلی را ایفا می کند، یک زن به عنوان مرکز ثقل خانواده محسوب می شود، او می تواند طبع زندگی را تغییر دهد و به نوعی قبله زندگی را برای شوهر و فرزندانشان معلوم کند.

وی افزود: زن رهبر خانواده است و در این رهبری مسئولیتی سنگینی دارد. او با افکار خود به زندگی و خانواده اش جهت می دهد و با طریقه برخوردش با مشکلات به فرزندان و همسرش، غیر مستقیم آموزش می دهد، آرزو و اهدافی که او در راستای آن تلاش می کند خانواده را به سمت اندیشه های مثبت یا منفی هدایت می کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران هرسین در پایان تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا را شهدا و مدافعان حریم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط حساس کشور دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی سعی کردند تا ایام محرم را از ابهت و حال و هوای معنوی دور کنند اما این شور و شعور به هم آمیخته شد و نه تنها خاموش نشد بلکه با حضور دختران جوان در عزاداری ها و پویش های عفاف، نمود متفاوت یافت و همراهی زنان با تقویت استقامت و تحمل در نهضت و پیکار مردانه امام حسین (ع) به جهانیان نشان داد که وقتی حرف از احقاق حق باشد قدرت زن و مرد در عرصه پیکار یکی می‌شود و آزادگی هرگز در جهان اسلام رنگ نمی بازد‌./1400/

ارسال نظرات