۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۷۳۹۹۷۰
مدیرعامل خبرگزاری رسا عنوان کرد؛

لزوم جلوگیری از رواج «هیئت منهای روحانیت» و پیامدهای ناگوار این پدیده

لزوم جلوگیری از رواج «هیئت منهای روحانیت» و پیامدهای ناگوار این پدیده
حجت الاسلام محققی گفت: دشمنان انقلاب با طراحی جنگ ادراکی - شناختی به گونه‌ای مخاطبان را آماج حملات خود قرار می‌دهند که الگوهای ارزشی آنان تغییر پیدا کرده و جابجا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار خود با حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، سازمان تبلیغات اسلامی را به مثابه شجره طیبه‌ای دانست که با ابتکار، حمایت و هدایت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه تاسیس گشته و تاکنون منشا خدمات و دستاوردهای فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است و بزرگان مبارز و انقلابی همچون شهید حقانی در تاسیس این نهاد انقلابی نقش آفرین بوده و شرکت داشتند.

حجت الاسلام محققی نسبت به بروز پدیده «هیئت منهای روحانیت» ابراز نگرانی کرده و ضمن هشدار نسبت به تبعات و پیامدهای شکل گیری و رواج این پدیده ناگوار در برخی از استان‌ها هشدار داد.

وی افزود: متاسفانه در برخی از محافل و هیئت‌ها در برخی از استان‌ها اشعار سیاسی در دستور کار قرار گرفت که نشانه طراحی‌های دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از طریق هیئات و محافل مذهبی می‌باشد.

حجت الاسلام محققی پدیده منبری‌های غیر معمم و سخنرانی‌های بانوان مبلغه در جمع مردان را از جمله پدیده‌هایی برشمرد که متاسفانه در برخی از استان‌ها درحال شکل‌گیری است و بیان داشت: باید در این زمینه مراقبت های لازم از سوی متولیان امر صورت پذیرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود به شور، شعور و شکوه عزاداری‌های عزاداران حسینی در دهه محرم امسال اشاره و با تجلیل از این حماسه آفرینی مردم، ملت ایران اسلامی را پایبند به ارزش‌های دینی و انقلابی دانست و تاکید کرد: مردم با حضور بصیرت بخش خود در عزاداری ها و مراسم های دینی، نقشه ها و طراحی‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

لزوم جلوگیری از رواج «هیئت منهای روحانیت» و پیامدهای ناگوار این پدیده

این کارشناس رسانه در ادامه سخنان خود به جنگ شناختی و ادراکی دشمن به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه اشاره و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با طراحی جنگ ادراکی - شناختی به گونه‌ای مخاطبان را آماج حملات خود قرار می‌دهند که الگوهای ارزشی در نزد آنان تغییر پیدا کرده و جابجا می‌شوند و ایجاد تنفر و انزجار نسبت به ارزش‌های اسلامی، انقلابی و گرایش به منکرات در دستور کار دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان قرار دارد.

حجت الاسلام محققی افزود: در اغتشاشات سال گذشته نسبت به نهاد دین و روحانیت نیز مبنای کار و فعالیت دشمنان همین بود که الحمدالله نقشه های دشمنان با تدابیر اندیشیده شده و هوشیاری مردم بصیر ایران اسلامی خنثی شد.

گفتنی است مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این رسانه حوزوی در راستای انعکاس اخبار، فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه و روحانیت ارائه کرده و برنامه تحولی این رسانه حوزوی برای عمق بخشی به پیام‌ها و تعمیق مرجعیت اجتماعی و سیاسی روحانیت را تشریح کرد.

ارسال نظرات