۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۳۹۹۷۲
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

پیاده روی اربعین جریان سازی در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است

پیاده روی اربعین جریان سازی در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است
حجت الاسلام عزت زمانی بر لزوم برنامه ریزی دقیق در موضوع پیاده روی اربعین اشاره داشت و بر نقش عظیم تمدنی این پیاده روی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در آیین افتتاحیه رزمایش «محله اربعینی» که دوشنبه به صورت مجازی در بستر آپارات و با حضور مدیران کل، معاونین فرهنگی و کارشناسان ستاد استانی و مدیران ادارات و کارشناسان شهرستانی سازمان تبلیغات در سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به روایت «مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ يُرِيدُ زِيَارَةَ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع إِنْ كَانَ مَاشِياً كُتِبَ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ مُحِيَ عَنْهُ سَيِّئَةٌ» از امام صادق(ع) اظهار داشت:در زیارت اربعین چندین محور وجود دارد که یکی از این محور ها حرکت از منزل به سمت کربلاست؛ بر اساس این روایت کسی که به قصد زیارت از خانه خارج شود مشمول حسنه و بخشش گناه است و از زمانی که تصمیم به زیارت می گیرد و از منزل خارج می شود زائر محسوب می شود.

وی محور دیگر در زیارت اربعین را قدم زدن وحرکت با پای پیاده برشمردو افزود: در روایات دیگر نیز بر پیاده رفتن به زیارت امام حسین(ع) تأکید شده و نکته ای که از ویژگی های اربعین به ما بیشتر می تواند کمک کند و این حرکت را با عظمت بیشتری نشان دهد و افراد بیشتری را در جای جای عالم درگیر حرکت اربعین کند، این است که از هرکس از خانه خودش حرکت کند و آغاز حرکت منزل به منزل توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام عزت زمانی ادامه داد: اگر این حرکت همگانی اتفاق افتاد و جمع کثیری از مشتاقان زیارت را به همراه خواهد داشت و این حرکت مویرگی که از جای جای عالم اتفاق می افتد به سمت نقطه اوج و کربلا راه خواهد افتاد و همه در این حرکت بزرگ تمدنی نقش خواهند داشت.

وی با ابراز اینکه هرچند زیارت حائر ارزشمندی متمایزی دارد، اما صرف حرکت ما به سمت این مسیر نیز ارزشمند است و ما باید این حرکت را گسترش دهیم تلاش کنیم تا افراد بیشتری در این مسیر همراه شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان بر لزوم برنامه ریزی و ایجاد این حال و هوای اربعینی در محله ها و شهرها برای جاماندگان تاکید کرد.

ارسال نظرات