۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۰۵۳۱
بیانیه مرکز مدیریت حوزه به مناسبت روز پزشک؛

حضور مجاهدانه پزشکان ایران در سال‌های پرماجرای گذشته برگ‌های زرین صفحات تاریخ

حضور مجاهدانه پزشکان ایران در سال‌های پرماجرای گذشته برگ‌های زرین صفحات تاریخ
مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت اول شهریور ماه و گرامیداشت روز پزشک بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بدون تردید حضور حماسی و مجاهدانه پزشکان ایران اسلامی در سال‌های پرماجرای گذشته و در برهه‌های دشواری همچون دفاع مقدس و صحنه‌های خطر مانند بلایا و حوادث طبیعی و شیوع بیماری‌های گوناگون خصوصاً در همه‌گیری بیماری کرونا، برگ‌های زرینی است از صفحات تاریخ مجاهدت و خدمات این قشر فرهیخته و خدوم جامعه اسلامی.

بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت اول شهریور ماه، گرامی داشت روز پزشک به این شرح است:

پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله): اَلْعِلْمُ عِلْمَانِ: عِلْمُ اَلْأَدْیَانِ، وَ عِلْمُ اَلْأَبْدَانِ. «بحارالانوار ج۳۰/۴۱۵»

یکم شهریورماه روز پزشک؛ بهانه شایسته‌ای است که تلاش‌های ارزنده پزشکان این مرز و بوم مورد توجه و تقدیر قرار گیرد. در بیانی که از حضرت امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است پزشکان حاذق و مورد اعتماد یکی از سه رکن جامعه معرفی شده‌اند: «لایَستَغْنی أهلُ کلِ بلدٍ عن ثلاثةٍ ...: فَقیهٌ عالِمٌ وَرِعٌ ، وأمیرٌ خَیّرٌ مُطاعٌ ، وطبیبٌ بَصیرٌ ثِقةٌ. [تحف العقول: ۳۲۱] مردم هیچ شهری از فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکاری که از او اطاعت می‌شود و طبیب آگاه و مورد اعتماد بی‌نیاز نیستند».

سابقه کهن علوم پزشکی در ایران و هدایت های اسلام در زمینه سلامت جامع و ارزشهای اخلاقی و معنوی در حوزه پزشکی بسیار ریشه دار و درخشان بوده است.

بدون تردید حضور حماسی و مجاهدانه پزشکان ایران اسلامی در سال‌های پرماجرای گذشته و در برهه‌های دشواری همچون دفاع مقدس و صحنه‌های خطر مانند بلایا و حوادث طبیعی و شیوع بیماری‌های گوناگون خصوصاً در همه‌گیری بیماری کرونا، برگ‌های زرینی است از صفحات تاریخ مجاهدت و خدمات این قشر فرهیخته و خدوم جامعه اسلامی.

دانش، تعهد، اخلاص و پرکاری ویژگی های برجسته ای است که سبب شده است رهبر معظم انقلاب(دام ظله-العالی) جامعه پزشکی را «ثروت عظیمی» برای کشور قلمداد کنند.

در پایان برای شهدای عزیز جامعه پزشکی علو درجات از خداوند متعال مسألت می نماییم و امیدواریم که آحاد این قشر خدوم و تأثیرگذار در سایه ایمان و خدمت به کشور عزیزمان موفق و پیروز باشند.

مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات