۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۱۰۳۱
سخنران موکب آستان مقدس حضرت معصومه:

پیاده روی اربعین محل تمرین محبت و کسب فضائل اخلاقی است

پیاده روی اربعین محل تمرین محبت و کسب فضائل اخلاقی است
حجت الاسلام حسینی در عمود ۱۰۸۰ گفت: اگر انسان در جایی از خود بگذرد و به دیگران خدمت کند در حقیقت زرنگی کرده و خود را در معرض لطف و رحمت خدا قرار داده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در محفل سخنرانی در جمع زوار سیدالشهدا علیه السلام در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ به تبیین برخی تجلیات اربعینی پرداخت و گفت: خوشا به حال آنانی که همواره مراقب خود هستند و در این گونه سفرها از نماز اول وقت و ترک گناه مواظبت می کنند.

وی افزود: پیاده روی اربعین یکی از بهترین و گرانبهاترین زمان هایی می باشد که می توان از آن در جهت تمرین برای کسب فضائل اخلاقی استفاده کرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: در این مسیر نورانی شرایط مهیاست تا انسان تمرین محبت، مهربانی و ایثار کند، من باور نمی کنم کسی در این مسیر مقدس قدم بردارد اما مهربان نباشد.

سخنران این مراسم تاکید کرد: اگر ما در سایه معارف والای عاشورا با یکدیگر مهربان باشیم و نسبت به بقیه ایثار کنیم آن وقت ظهور حضرت حجت(عج) اتفاق می افتد، این مسیر نورانی پیاده روی واقعا جای عجیب و غریبی برای تمرین مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی می باشد.

وی گفت: اگر انسان در جایی از خود بگذرد و به دیگران خدمت کند در حقیقت زرنگی کرده و خود را در معرض لطف و رحمت خدا قرار داده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اخلاق و میزبانی خوب مردم عراق تاکید کرد: باید از برادران عراقی چیزهای زیادی یاد بگیریم که حُسن همجواری با حرم های مطهر ائمه علیهم‌السلام در آنان تاثیر زیادی گذاشته است و به گونه ای با اهل بیت علیهم السلام نجوا و عرض ارادت می کنند که گویی حقیقتا آن حضرات معصوم علیهم‌السلام را مشاهده می کنند و در محضرشان ایستاده اند و قطعا پاسخ این همه عرض ارادت خود به ساحت مقدس ائمه علیهم‌السلام را از خود آن حضرات دریافت کرده اند

ارسال نظرات