۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۴۱۲۷
آیت الله مظاهری:

عمود نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مظاهری گفت: باید ترویج اصل جمهوری اسلامی شود، این نظام مقدس عمود این نظام ولایت فقیه است؛ اما اگر رنگ سیاسی و جناحی بدهید این ابهت و عظمتی که معارف اسلامی دارد، کم می شود.
آيت الله حسين مظاهري


به گزارش خبرگزاری رسا، مدیران رادیو معارف باحضرت آیت الله مظاهری مدیرحوزه علمیه اصفهان دیدار کردند.

متن سخنان حضرت آیت الله مظاهری در دیدار با مدیران شبکه معارف بدین شرح است:

از اینکه توانستم خدمتتان برسم ،خدا را شکر می کنم و امیدوارم این جلسه مورد لطف آقا امام زمان باشد .الحمد الله رادیو معارف در دنیا جا افتاده و ما به نوبت خودمان خدا را شکر می کنیم . الحمد الله توانسته این سه علمی که پیامبر اکرم(ص) به آن اهمیت داده اند و اسلام فرهنگش همین است،  علم اعتقادات ، علم اخلاق وعلم احکام که رادیو معارف هر سه آن را الحمد الله  دارد.

این بحث اعتقادات دفع ورفع شبهات خیلی اهمیت دارد از شما تشکر می کنم .بحث اخلاق هم الحمدالله جا افتاده نقطه ضعف کم دارد مردم راضی هستند.

 راجع به احکامتان هم که این فقه و اصول حوزه راپخش کردن خیلی کار خوبی وخیلی کار مقدسی است و این هم دوش به دوش آن بحث اخلاق و بحث اعتقادات اهمیت دارد.

و این را باید خیلی شکر کنیم رادیو معارف جا افتاده و حتما رادیو معارف از رادیو و تلویزیون تهران خیلی بیشتر جا افتاده و این را خیلی باید شکر بکنیم . مسئولین خیلی باید شکر بکنند و کمبودها را باید رفع بکنند رادیو معارف باید خود کفا باشد بتواند روز به روز این کاری که ادامه می دهد روشن تر قوی تر وبهتر باشد.

 
خلوص داشته باشید

من دو سه تقاضا ازشما دارم :تقاضای اول اینکه چونکه شما مربوط به اسلام هستید خلوص می خواهد، در کارهای خودتان چیزی در نظر نداشته باشید جز خدا!

( قل انما اعزکم به واحد ان تقموا......) به این خیلی اهمیت بدهید که رادیو معارف رنگ خدا پیدا کند ( سبقت الله و من احسن الله سبقه ) وروی این کار می خواهد

 همه افراد شما این رنگ را باید به خودشان بدهند،بکارشون بدهند تا کم کم رادیو معارف یک رنگی پیدا کند بنام رنگ خدا، مشکل است ولی خیلی لازمه  !این خواهش اول من که این خلوص کلمه مقدسی است این فراموش نشود به قول استاد بزرگوار ما علامه طباطبایی می فرمودند "من کبریت احمر را و علم کیمیا را نمی دانم هست یا نه اما این را می دانم یک کیمایی است که به هر چیزی بی ارزشی بخورد ارزشش را بیشتر می کند و اگر نخورد یک چیزی که به حسب ظاهر خیلی ارزش دارد به اندازه پرگاه هم ارزش پیدا نمی کند ایشان فرمودند این کلمه خلوص است !چه حرف خوبی است من از همة شما تقاضا دارم این کلمه خلوص در رادیو معارف بکار رود.

رادیو معارف بلندگوی اسلام عزیز است

 خواهش دومم این است چون این رادیو مربوط به معارف اسلامی است پر محتوا باشد.این را خیلی بهش اهمیت بدهید . این رادیو معارف بلندگوی اسلام عزیز است و الحمد الله در دنیا هم جا افتاده چه رسد به ایران، این را هرچه می شود پر محتوا کنید چیزی های که محتوا نداردشاید هم رنگ داشته باشد پخش نکنید یک جوری باشد که همه جا بتوانید نشان بدهید و اصلا کار اسلام راجع به امر به معروف ونهی از منکر همین است علاوه بر این استدلال می خواهد( یا بنی لا تشرک به الله..) و بدون استدلال و محتوا نمی شود این رادیو تلویزیون شما باید یک دانشگاه باشد چنانچه حضرت امام فرمودند و ما دلمان می خواهد که رادیو معارف جبران همه رسانه ها را بکند یعنی پر محتوا باشد ، بنمایاند معارف اسلام را،یعنی چه، بنمایاند که اسلام استدلال دارد این هم عملی است. شما یکبار دفع شبهات می کنید این شبهات که الان معمولا از طرف بهایی ها پخش می شود در میان مردم که اسلام محتوا ندارد یا اسلام دین خشنی است شما از نظر عمل به نمایانید که اسلام محتوا دارد این هم محتواش رادیو معارف است که مربوط به جمهوری اسلامی است.

واجب است که شما ترویج نظام جمهوری اسلامی را بکنید
 

 مطلب سوم این است که رادیو معارف رنگ سیاسی نگیرد جناحی وسیاسی واینها نمی شود اگر این آمد جلو خیلی از دلها اعراض از آن می کند باید شما جوری باشید که همه جوانها را بتوانید جذب کنید البته در خط جمهوری اسلام که عمود این نظام مقدس ولایت فقیه است ، خوب این خیلی عالی است ،جمهوری اسلامی یک نظام است که عموداین خیمه ولایت فقیه است در این باره ها شما صحبت کنید هیچ  اشکالی ندارد بلکه واجب هم هست،واجب است که شما ترویج نظام جمهوری اسلامی را بکنید و لو اینکه همین معارفتان همین چیزهای که پخش می کنید این ترویج جمهوری اسلامی است اما ترویج اصل جمهوری اسلامی باید بشود، این نظام مقدس عمود این نظام ولایت فقیه است؛ اما اگر رنگ سیاسی و جناحی بدهید این ابهت و عظمتی که معارف اسلامی دارد، کم می شود.

این هم خیلی لازم است اگر رنگ پیدا کند سقوط می کند حالا اگر سقوط نکند از  ابهت و عظمتی که الان دارد کاهش پیدا می کند البته امکان دارد عده ای از جوانها هم از شما راضی شوند برایتان بنویسند خیلی ،ولی هم نمیگویم هست الحمدالله این مدت رادیو معارف خوب آمده جلو رنگ هم ندارد در خط ولایت فقیه و در خط نظام مقدس بوده و هست و انشا الله خواهد بود.

رادیو معارف پیش همه ارزش دارد، حتی پیش فاسقها و فاجرها
 

در آخر کار همین جورکه من خوشحال هستم و شکر می کنم خودتان خیلی باید شکر بکنید. این رادیو معارف جا افتاده، این رادیو معارف پیش همه ارزش دارد، حتی پیش آن فاسقهاو فاجرها ،حتی به اینجا رسیده که یک کسی به من پیغام داده من مسلمان شدم و اسمم را گذاشتم حسین مظاهری و از این اخلاقی که رادیو معارف دارد استفاده کردم و شیعه شدم و گفته بود که یکی از آن کتابهای دیگرتان به من هدیه بدهید ، خوب همین یک جمله را ببینید در قرآن می گوید اکر یکی کسی بتواند یک شخصی را از حال انحراف نجات بدهد مثل این است که جهان را زنده کند .

خوب این کار شماست و از این کارها الحمدالله زیاد دارید و من بشارت بدهم به شما خیلی از افراد بواسطه رادیو معارف متنبه شده اند و این خیلی ارزش دارد .

اینها شکر دارد شکرشهم دو سه جور است یکی گفتن الحمد الله رب العالمین در وقتی که سرکارتان میروید بسم الله الرحمن الرحیم در وقتی که پا میشید،یکی هم از نظر دل خوشحال باشید که رادیو معارف دارید کار می کنید رادیو معارف الحمد الله روز به روز ترقی پیدا کرده و جهانی شده و شکر عملی آن و شکر آن همین استکه گفتم تا می توانید محتوا بدهید به این رادیو معارف و پخش آنچه اسلام عزیز دارد ما اگر بتوانیم این کار را بکنیم همینجور که ائمه طاهرین گفتند تا می توانید محتوا بدهید به این رادیو معارف و پخش آنچه اسلام عزیز دارد .

ما اگر بتوانیم این کار را بکنیم همین جور که ائمه طاهرین فرمودند امام صادق فرمودند امام رضا فرمودند ،شما حرفهای ما را به مردم بزنید مردم خود به خود شیعه می شوند مردم خود به خود محبت اهل بیت در دلشان می جوشد

خدا را قسم میدهیم به حق آقا امام زمان که این رادیو معارف مال امام زمان است دست عنایتشان روی سرتان باشد انشا الله وروز به روز رو به ترقی باشد از اینکه رادیو معارف شما الحمدالله جهانی شده وتوانسته در اعتقادات ، اخلاق در احکام کار بکند به امید اینکه روز به روز رو به ترقی باشیم

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیر رادیو معارف گزارشی از فعالیتهای این رادیو بیان کرد./917/د102/ص

ارسال نظرات