۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۴۱۸۳
همزمان با دهه فجر؛

500 روحانی به مدارس و مساجد گیلان اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام 500 روحانی به مدارس و مساجد این استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاورد های انقلاب معرفی کرد و گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر نیاز روزافزون لزوم تبیین جایگاه ولایت فقیه برای مردم بویژه جوانان، اعلام کرد: 500 روحانی در دهه فجر امسال به مدارس و مساجد گیلان اعزام می شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: وظیفه اصلی مبلغان دهه فجر تدارک و اجرای ویژه برنامه های گفتمان دهه فجر، تحت عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس، مساجد و روستا هاست.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به تشکیل کمیته های سه گانه هیأت های مذهبی، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی برای مدیریت بهتر اجرای برنامه های دهه فجر تبیلغات اسلامی گیلان، افزود: تبلیغات اسلامی استان، مراسم ویژه ای را در قالب طرح مسجد محوری، در مساجد برجسته گیلان مدیریت و اجرا می کند.

وی انقلاب اسلامی را احیاگر قرآن و معارف قرآنی خواند و خاطر نشان کرد: در دهه فجر 12 محفل انس با قرآن برگزار می شود. همچنین تبلیغات اسلامی گیلان در دهه فجر حمایت از 109 مرکز و خانه های قرآنی را در دستور کار دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری سه جشنواره قرآنی در دهه فجر در گیلان خبر داد و اظهار داشت: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و جشنواره قرآنی جوان به صورت متمرکز در رشت، جشنواره قرآنی خانواده در شهرهای رشت، آستانه و رودسر انجام می شود.ستادهای روستایی با حضور روحانیان مستقر و ائمه جماعات در روستاهای گیلان تشکیل شده است، که در دهه فجر امسال برنامه های متنوعی در محل استقرار روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستا و شهرهای بزرگ بدون روحانی برگزار می شود.

وی به برگزاری جلسات هم اندیشی روحانیان مستقر و طرح هجرت برای هماهنگی برنامه های تبلیغات اسلامی گیلان در مدارس، مساجد و هیأت های مذهبی اشاره و اظهار داشت: طرح ابتکاری خاطره گویی مبارزان گیلانی انقلاب، در روستاها به همت روحانیان مسقر و طرح هجرت گیلان در روستا ها اجرا می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی در پایان برکات انقلاب اسلامی را متعلق به همه اقشار جامعه و اقلیت های مذهبی ایران دانست و تصریح کرد: برنامه های تبلیغات اسلامی گیلان همه اقشار شیعه و اهل سنت گیلان را تحت پوشش قرار می دهد./950/ت302/ص
ارسال نظرات